Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33145656" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33145656 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
Original language description
Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl
Czech name
Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
Czech description
Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
ISBN
978-80-244-3648-7
Number of pages of the result
35
Pages from-to
11-45
Number of pages of the book
191
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—