All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33145656" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33145656 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice

  • Original language description

    Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl

  • Czech name

    Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice

  • Czech description

    Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchovase realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropya jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pl

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku

  • ISBN

    978-80-244-3648-7

  • Number of pages of the result

    35

  • Pages from-to

    11-45

  • Number of pages of the book

    191

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter