Pedagogical antrhopology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150392" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150392 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogická antropologie
Original language description
Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo ed
Czech name
Pedagogická antropologie
Czech description
Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo ed
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Integrální antropologie
ISBN
978-80-7387-816-0
Number of pages of the result
12
Pages from-to
327-338
Number of pages of the book
421
Publisher name
Triton
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—