All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theme as not as Theme or else Theme such has been known as well as has not been known

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152095" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152095 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Není téma jako téma

  • Original language description

    Monografie pojednává o dosavadních výzkumech z oblasti aktuálního členění větného a zabývá se zejména jeho jedním aspektem, a to komunikačně-artikulační vrstvou textů - jejich tematicko-rematickou výstavbou. Těžiště této knihy spočívá v historicko-metodologickém přehledu příspěvků zabývajících se problematikou tématu a rématu. Jsou zde reflektovány práce časopisecké, sborníkové i monografické, které byly vydány u nás i v zahraničí. Jedná se o komplexní sondu do této problematiky, jejíž úkolem je přiblížit vliv a ustálenost (nejen) českých konceptů tématu a rématu v domácí i zahraniční lingvistice. V knize jsou také představeny některé dílčí výzkumy, které byly ze základních konceptů odvozeny a které mohou být v modifikované podobě užity např. k odhalení persvazivní linie textů. Kromě reklamního komunikátu je analyzován také publicistický text a spontánní dialogický text.

  • Czech name

    Není téma jako téma

  • Czech description

    Monografie pojednává o dosavadních výzkumech z oblasti aktuálního členění větného a zabývá se zejména jeho jedním aspektem, a to komunikačně-artikulační vrstvou textů - jejich tematicko-rematickou výstavbou. Těžiště této knihy spočívá v historicko-metodologickém přehledu příspěvků zabývajících se problematikou tématu a rématu. Jsou zde reflektovány práce časopisecké, sborníkové i monografické, které byly vydány u nás i v zahraničí. Jedná se o komplexní sondu do této problematiky, jejíž úkolem je přiblížit vliv a ustálenost (nejen) českých konceptů tématu a rématu v domácí i zahraniční lingvistice. V knize jsou také představeny některé dílčí výzkumy, které byly ze základních konceptů odvozeny a které mohou být v modifikované podobě užity např. k odhalení persvazivní linie textů. Kromě reklamního komunikátu je analyzován také publicistický text a spontánní dialogický text.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-4340-9

  • Number of pages

    142

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book