"No Happy Ending for This One": Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152147 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
Original language description
Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.
Czech name
"No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
Czech description
Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pohled odjinud
ISBN
978-80-244-4400-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
179-192
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jun 20, 2014
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—