All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"No Happy Ending for This One": Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152147 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu

  • Original language description

    Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.

  • Czech name

    "No happy ending for this one": Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu

  • Czech description

    Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpověditýkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pohled odjinud

  • ISBN

    978-80-244-4400-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    179-192

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Jun 20, 2014

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article