Analysis of life values and purpose of life in clients of a contact centre for substance abuse
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152329" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152329 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
Original language description
Východiska: Hodnoty a smysl života jsou koncepty, které spolu úzce souvisí. Tyto koncepty jsou důležitým aspektem v léčbě užívání nelegálních návykových látek, ale mohou se stát i základním aspektem při kontaktní práci v kontaktním centru. Cílem pilotnístudie bylo zmapovat hodnoty a smysl života u klientů kontaktního centra v Olomouci. Přidruženým cílem bylo zmapovat tzv. slepá místa v poskytování služeb pro klienty s ohledem na zjištěnou hodnotovou orientaci. . Soubor: Výběrový soubor tvořily dvě skupiny - první, 13 klientů kontaktního centra (K-centra) z původně 15 oslovených klientů. Jednalo se o aktivní uživatele pervitinu. A druhou skupinu tvořili 3 pracovníci K-centra. vMetody: PVQ - Portrait Values Questionnaire, dotazník Logo test, polostrukturované interview. Výsledky: Nejvíce participantů mají nejvyšší hodnotu universalismus a stimulaci. Devět participantů prožívá špatné naplnění smyslu a vyskytuje se u nich existenciální frustrace. Svoji situaci se snaží řešit s kontaktními
Czech name
Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
Czech description
Východiska: Hodnoty a smysl života jsou koncepty, které spolu úzce souvisí. Tyto koncepty jsou důležitým aspektem v léčbě užívání nelegálních návykových látek, ale mohou se stát i základním aspektem při kontaktní práci v kontaktním centru. Cílem pilotnístudie bylo zmapovat hodnoty a smysl života u klientů kontaktního centra v Olomouci. Přidruženým cílem bylo zmapovat tzv. slepá místa v poskytování služeb pro klienty s ohledem na zjištěnou hodnotovou orientaci. . Soubor: Výběrový soubor tvořily dvě skupiny - první, 13 klientů kontaktního centra (K-centra) z původně 15 oslovených klientů. Jednalo se o aktivní uživatele pervitinu. A druhou skupinu tvořili 3 pracovníci K-centra. vMetody: PVQ - Portrait Values Questionnaire, dotazník Logo test, polostrukturované interview. Výsledky: Nejvíce participantů mají nejvyšší hodnotu universalismus a stimulaci. Devět participantů prožívá špatné naplnění smyslu a vyskytuje se u nich existenciální frustrace. Svoji situaci se snaží řešit s kontaktními
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Alkoholizmus a drogové závislosti (Protialkoholický obzor)
ISSN
0862-0350
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
49
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
25
Pages from-to
225-249
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—