SCHOOL PSYCHOLOGIST - ENDANGERED SPECIES? THE CURRENT SITUATION IN SCHOOL COUNSELING IN CZECH REPUBLIC
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153101 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://e-psycholog.eu/pdf/smekalova.pdf" target="_blank" >http://e-psycholog.eu/pdf/smekalova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní psycholog - ohrožený druh? Současná situace ve školním poradenství v České republice
Original language description
Počet školních psychologů a školních speciálních pedagogů pracujících jako školní specialisté ve školách postupně narůstá, a to mimo jiné též díky projektům Evropské unie. Projektová podpora však končí, což přináší nejen nutnost hledání trvalých systémových zdrojů pro financování školních specialistů, ale také otázku, kdo bude zajišťovat metodickou podporu, vzdělávání a vůbec kvalitní rámec školního poradenství. Toto poradenství je chápáno jako součást systému pedagogicko psychologického poradenství, nicméně v praxi s ním není systémově provázáno. Existující Asociace školní psychologie ČR, která by mohla hájit zájmy školních psychologů, starat se o správné chápání této profese a rozvíjet dobrou praxi, v tomto směru nefunguje. Na Katedře psychologie FFUP v Olomouci dochází k podpoře školní psychologie a školního poradenství jak v rámci výuky pregraduálního studia, tak v rámci kurzů celoživotního vzdělávání, které navštěvují především školní specialisté fungující již v praxi. Dlouhodobě
Czech name
Školní psycholog - ohrožený druh? Současná situace ve školním poradenství v České republice
Czech description
Počet školních psychologů a školních speciálních pedagogů pracujících jako školní specialisté ve školách postupně narůstá, a to mimo jiné též díky projektům Evropské unie. Projektová podpora však končí, což přináší nejen nutnost hledání trvalých systémových zdrojů pro financování školních specialistů, ale také otázku, kdo bude zajišťovat metodickou podporu, vzdělávání a vůbec kvalitní rámec školního poradenství. Toto poradenství je chápáno jako součást systému pedagogicko psychologického poradenství, nicméně v praxi s ním není systémově provázáno. Existující Asociace školní psychologie ČR, která by mohla hájit zájmy školních psychologů, starat se o správné chápání této profese a rozvíjet dobrou praxi, v tomto směru nefunguje. Na Katedře psychologie FFUP v Olomouci dochází k podpoře školní psychologie a školního poradenství jak v rámci výuky pregraduálního studia, tak v rámci kurzů celoživotního vzdělávání, které navštěvují především školní specialisté fungující již v praxi. Dlouhodobě
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E-psychologie
ISSN
1802-8853
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
23-29
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—