All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of canistherapy in psychotherapy for children of preschool and school age

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153755 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Original language description

    Canisterapie je speciální forma zooterapie (tj. terapie za přítomnosti zvířat), při které je využíváno léčebného účinku psa na člověka. Zakládá se především na fyzickém kontaktu člověka se psem. Pozitivní působení se projevuje v oblasti fyzické, psychické i sociální. Často se používá jako podpůrná psychoterapeutická metoda, jestliže jiná metoda není účinná nebo ji nelze použít (Podané ruce, 2009). Kromě canisterapie je možno hovořit o dalších terapiích za pomoci zvířat, kterými jsou například felinoterapie, hipoterapie, delfínoterapie, lamaterapie a další, které se liší využitím konkrétního zvířecího druhu. Výzkum této práce je rozdělený na tři části (dle použitých výzkumných metod) a jeho záměrem je dosáhnout dvou cílů. Prvním cílem je ověřit pozitivní efekt canisterapie. Druhý cíl má za úkol porovnat efekt canisterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku.

  • Czech name

    Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Czech description

    Canisterapie je speciální forma zooterapie (tj. terapie za přítomnosti zvířat), při které je využíváno léčebného účinku psa na člověka. Zakládá se především na fyzickém kontaktu člověka se psem. Pozitivní působení se projevuje v oblasti fyzické, psychické i sociální. Často se používá jako podpůrná psychoterapeutická metoda, jestliže jiná metoda není účinná nebo ji nelze použít (Podané ruce, 2009). Kromě canisterapie je možno hovořit o dalších terapiích za pomoci zvířat, kterými jsou například felinoterapie, hipoterapie, delfínoterapie, lamaterapie a další, které se liší využitím konkrétního zvířecího druhu. Výzkum této práce je rozdělený na tři části (dle použitých výzkumných metod) a jeho záměrem je dosáhnout dvou cílů. Prvním cílem je ověřit pozitivní efekt canisterapie. Druhý cíl má za úkol porovnat efekt canisterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-4586-1

  • Number of pages

    170

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book