Use of canistherapy in psychotherapy for children of preschool and school age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153755 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku
Original language description
Canisterapie je speciální forma zooterapie (tj. terapie za přítomnosti zvířat), při které je využíváno léčebného účinku psa na člověka. Zakládá se především na fyzickém kontaktu člověka se psem. Pozitivní působení se projevuje v oblasti fyzické, psychické i sociální. Často se používá jako podpůrná psychoterapeutická metoda, jestliže jiná metoda není účinná nebo ji nelze použít (Podané ruce, 2009). Kromě canisterapie je možno hovořit o dalších terapiích za pomoci zvířat, kterými jsou například felinoterapie, hipoterapie, delfínoterapie, lamaterapie a další, které se liší využitím konkrétního zvířecího druhu. Výzkum této práce je rozdělený na tři části (dle použitých výzkumných metod) a jeho záměrem je dosáhnout dvou cílů. Prvním cílem je ověřit pozitivní efekt canisterapie. Druhý cíl má za úkol porovnat efekt canisterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku.
Czech name
Využití canisterapie v psychoterapii u dětí předškolního a mladšího školního věku
Czech description
Canisterapie je speciální forma zooterapie (tj. terapie za přítomnosti zvířat), při které je využíváno léčebného účinku psa na člověka. Zakládá se především na fyzickém kontaktu člověka se psem. Pozitivní působení se projevuje v oblasti fyzické, psychické i sociální. Často se používá jako podpůrná psychoterapeutická metoda, jestliže jiná metoda není účinná nebo ji nelze použít (Podané ruce, 2009). Kromě canisterapie je možno hovořit o dalších terapiích za pomoci zvířat, kterými jsou například felinoterapie, hipoterapie, delfínoterapie, lamaterapie a další, které se liší využitím konkrétního zvířecího druhu. Výzkum této práce je rozdělený na tři části (dle použitých výzkumných metod) a jeho záměrem je dosáhnout dvou cílů. Prvním cílem je ověřit pozitivní efekt canisterapie. Druhý cíl má za úkol porovnat efekt canisterapie u dětí předškolního a mladšího školního věku.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4586-1
Number of pages
170
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—