All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How to assess/ensure the reliability of different versions of learning potential tests?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153974" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153974 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?

  • Original language description

    Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.

  • Czech name

    Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?

  • Czech description

    Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    38-47

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 4, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article