How to assess/ensure the reliability of different versions of learning potential tests?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153974" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153974 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?
Original language description
Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.
Czech name
Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?
Czech description
Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
38-47
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 4, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—