All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education of Seniors. Geragogy and gerodidactics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154552" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154552 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60460709:41600/15:68080

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika

  • Original language description

    Monografie prezentuje stárnutí populace jako výzvu pro edukaci a reflektuje geragogiku z hlediska její terminologie, charakteru i historického kontextu. Popisuje stěžejní kategorie geragogiky, tj. její předmět a objekt. Prizmatem předmětu akcentuje problematiku edukace seniorů jako přípravy na stáří, jako druhého životního programu a jako cestu ke kvalitě života ve stáří. Autorky diskutují o označení objektu geragogiky a popisují specifika seniorů jako účastníků vzdělávání. Pozornost je věnována rovněžvzdělávání seniorů v České republice i v zahraničí. Propojení teoretických poznatků s praktickou aplikací nabízí kapitola věnující se gerontodidaktice, kde jsou popsány základní didaktické kategorie, přístupy k edukaci seniorů a fáze didaktického procesu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi seniorskými účastníky vzdělávání a lektorem ve vzdělávání seniorů, proto je také podrobněji představen přístup orientovaný na účastníka vycházející z principů na osobu zaměřeného přístupu dle C

  • Czech name

    EDUKACE SENIORŮ. Geragogika a gerontodidaktika

  • Czech description

    Monografie prezentuje stárnutí populace jako výzvu pro edukaci a reflektuje geragogiku z hlediska její terminologie, charakteru i historického kontextu. Popisuje stěžejní kategorie geragogiky, tj. její předmět a objekt. Prizmatem předmětu akcentuje problematiku edukace seniorů jako přípravy na stáří, jako druhého životního programu a jako cestu ke kvalitě života ve stáří. Autorky diskutují o označení objektu geragogiky a popisují specifika seniorů jako účastníků vzdělávání. Pozornost je věnována rovněžvzdělávání seniorů v České republice i v zahraničí. Propojení teoretických poznatků s praktickou aplikací nabízí kapitola věnující se gerontodidaktice, kde jsou popsány základní didaktické kategorie, přístupy k edukaci seniorů a fáze didaktického procesu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi seniorskými účastníky vzdělávání a lektorem ve vzdělávání seniorů, proto je také podrobněji představen přístup orientovaný na účastníka vycházející z principů na osobu zaměřeného přístupu dle C

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-247-5446-8

  • Number of pages

    232

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book