All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Goodness Between Aristotle and Modern Thought: Good Sycophant

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33157734" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33157734 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dobro mezi Aristotelem a moderním myšlením: Dobrý sykofant

  • Original language description

    Kapitola pojednává o definici dobra podle Moora a Aristotela. Oba sdílejí podobný přístup k definování s ohledem na common sense (Moore) nebo phronesis (Aristotle). Jestliže mluvčí hovoří o něčem, že je dobré, znamená to, že něco je části dobra. Moore tvrdí, že neexistuje definice dobra, protože dobro neobsahuje části. Můžeme za dobré považovat slast nebo rozumnost, ačkoliv ani slast ani rozumnost nejsou přirozené části dobra (tj. naturalistický omyl). Na druhé straně Aristotelés definuje dobro v EticeNikomachově a zastává, že vskutku můžeme objevit jakési "přirozené" části dobra i v dalších knihách (tj. Kategorie, Metafyzika). Napřed dobro a zlo jsou párové termíny a existuje střed, který je neutrální vzhledem k dobru a zlu (např. procházet se). Za druhé se dá stupňovat dobré i špatné až k dokonalosti. Za třetí je dobro to, k čemu všechno směřujue. Za čtvrté dobro a zlo jsou dva autonomní rody, což znamená, že protivou špatného je někdy dobré, někdy špatné (např. dobrý zloděj).

  • Czech name

    Dobro mezi Aristotelem a moderním myšlením: Dobrý sykofant

  • Czech description

    Kapitola pojednává o definici dobra podle Moora a Aristotela. Oba sdílejí podobný přístup k definování s ohledem na common sense (Moore) nebo phronesis (Aristotle). Jestliže mluvčí hovoří o něčem, že je dobré, znamená to, že něco je části dobra. Moore tvrdí, že neexistuje definice dobra, protože dobro neobsahuje části. Můžeme za dobré považovat slast nebo rozumnost, ačkoliv ani slast ani rozumnost nejsou přirozené části dobra (tj. naturalistický omyl). Na druhé straně Aristotelés definuje dobro v EticeNikomachově a zastává, že vskutku můžeme objevit jakési "přirozené" části dobra i v dalších knihách (tj. Kategorie, Metafyzika). Napřed dobro a zlo jsou párové termíny a existuje střed, který je neutrální vzhledem k dobru a zlu (např. procházet se). Za druhé se dá stupňovat dobré i špatné až k dokonalosti. Za třetí je dobro to, k čemu všechno směřujue. Za čtvrté dobro a zlo jsou dva autonomní rody, což znamená, že protivou špatného je někdy dobré, někdy špatné (např. dobrý zloděj).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Platonica Pilonica IV. Dobro

  • ISBN

    978-80-261-0341-7

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    147-152

  • Number of pages of the book

    191

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter