All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Semantic Features Bank: Data Collected from Children Attending Their Third Year of Primary School - A Report Compiled from the Pilot Data Collection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33161887" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33161887 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz/magazin/2016-7-2/" target="_blank" >http://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz/magazin/2016-7-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Baterie sémantických rysů: data získaná od dětí z třetích tříd základních škol - zpráva z pilotního sběru dat

  • Original language description

    V předkládaném textu se autoři soustředí na pilotní sběr dat, který je dílčí součástí výzkumu zaměřeného na akvizici jazyka českých dětí (přesněji na produkci sémantických rysů a osvojování hloubky významu). Výzkum si klade za cíl vytvořit obsáhlou baterii sémantických rysů, kterou bude možné využít jako nástroj ke zkoumání slovníku dětí mladšího školního věku (8-9 let). V pilotním bádání byly testovány tři možné varianty sběru. V těžišti zájmu byla otázka, zda bude pro dětské probandy vhodnější zapisovat sémantické rysy lineárně, oproti zápisu nelineárnímu (do sloupce), který je běžně užíván pro sběr dat dospělých probandů v tuzemském i zahraničním prostředí. V rámci pilotního sběru byla dále vytvořena tzv. "kódovací pravidla", která určují jednotnou podobu jazykových kódů pro záznam získaných sémantických informací. Byly také provedeny statistické výpočty, které umožňují vytvoření představy o podobě rysových reprezentací a o vztazích mezi pojmy a rysy.

  • Czech name

    Baterie sémantických rysů: data získaná od dětí z třetích tříd základních škol - zpráva z pilotního sběru dat

  • Czech description

    V předkládaném textu se autoři soustředí na pilotní sběr dat, který je dílčí součástí výzkumu zaměřeného na akvizici jazyka českých dětí (přesněji na produkci sémantických rysů a osvojování hloubky významu). Výzkum si klade za cíl vytvořit obsáhlou baterii sémantických rysů, kterou bude možné využít jako nástroj ke zkoumání slovníku dětí mladšího školního věku (8-9 let). V pilotním bádání byly testovány tři možné varianty sběru. V těžišti zájmu byla otázka, zda bude pro dětské probandy vhodnější zapisovat sémantické rysy lineárně, oproti zápisu nelineárnímu (do sloupce), který je běžně užíván pro sběr dat dospělých probandů v tuzemském i zahraničním prostředí. V rámci pilotního sběru byla dále vytvořena tzv. "kódovací pravidla", která určují jednotnou podobu jazykových kódů pro záznam získaných sémantických informací. Byly také provedeny statistické výpočty, které umožňují vytvoření představy o podobě rysových reprezentací a o vztazích mezi pojmy a rysy.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studie z aplikované lingvistiky

  • ISSN

    2336-6702

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    48-71

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database