The current views on the Roma expressed by Czechprimary and secondary school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162025" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162025 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15410/16:33162025
Result on the web
<a href="http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241" target="_blank" >http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Romové očima pedagogů základních a středních škol
Original language description
V tomto článku se zaměříme na to, jaké postoje zaujímají pedagogové působící na základních a středních školách k Romům. Vycházet při tom budeme z výzkumného šetření, které jsme realizovali v průběhu let 2014-2015. V úvodu představíme základní teoretické koncepty, které se vztahují k problematickému pojmu "romství", a následně přiblížíme námi využitou metodologii. Klíčové pro interpretaci našich dat bude, jak samotní učitelé Romy vnímají, jaké vlastnosti jim připisují a jaké jsou jejich osobní zkušenosti s romskými žáky. Předpokládáme, že postoje učitelů mohou ovlivňovat i postoje jejich žáků. Ukážeme, že negativní přístup pedagogů k Romům ve výsledku může na žáky přenášet stereotypní a zkreslené představy o tomto etniku.
Czech name
Romové očima pedagogů základních a středních škol
Czech description
V tomto článku se zaměříme na to, jaké postoje zaujímají pedagogové působící na základních a středních školách k Romům. Vycházet při tom budeme z výzkumného šetření, které jsme realizovali v průběhu let 2014-2015. V úvodu představíme základní teoretické koncepty, které se vztahují k problematickému pojmu "romství", a následně přiblížíme námi využitou metodologii. Klíčové pro interpretaci našich dat bude, jak samotní učitelé Romy vnímají, jaké vlastnosti jim připisují a jaké jsou jejich osobní zkušenosti s romskými žáky. Předpokládáme, že postoje učitelů mohou ovlivňovat i postoje jejich žáků. Ukážeme, že negativní přístup pedagogů k Romům ve výsledku může na žáky přenášet stereotypní a zkreslené představy o tomto etniku.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
AntropoWebzin
ISSN
1801-8807
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
21-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—