All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-concept of children and adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581362" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581362 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sebepojetí dětí a adolescentů

  • Original language description

    Předložená monografie zásadním způsobem doplňuje a rozšiřuje dostupné informace o Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (PHCSCS-2) v českém prostředí. Předložen je přehled terminologického a koncepčního vymezení sebepojetí jako hypotetického psychologického konstruktu, a to z pohledu hlavních psychologických směrů, např. humanistické psychologie, hlubinné psychologie, kognitivně behaviorální psychologie i přístupu neurovědního. Koncepce sebepojetí jsou zasazeny do vývojových období, která diskutovaný psychodiagnostický nástroj pokrývá. Jak pro oblast sebepojetí, tak oblast sebehodnocení je předložen přehled vědecko-výzkumných prací, rovněž také přehled výzkumu PHCSCS-2 pro specifické populace, kterými jsou např. intelektově nadané děti, děti s lehkou mentální retardací, děti se specifickými vývojovými poruchami učení nebo děti s poruchami emocí a chování, týrané děti, děti s chronickým onemocněním. Na rozsáhlém vzorku 8111 dětí a adolescentů byla provedena podrobná analýza vnitřní struktury PHCSCS-2, včetně určení pěti a šesti faktorového vzoru, konfirmační faktorová analýza i analýza původní struktury PHCSCS-2. V neposlední řadě byly zjišťovány i další psychometrické parametry, jako reliabilita původní verze diagnostického nástroje i analýza PHCSCS-2 ve vztahu k jiným škálám (Eysenckův osobnostní dotazník pro děti, B-JEPI, Sebehodnocení školní úspěšnosti, SPAS), které jsou dostupné v českých normativních verzích a jsou stále v aplikovaných oblastech pedopsychologie používány. Výsledky navíc přinášejí i nové informace na tyto metody (např. faktorový vzor, ověření reliability). Účelem předloženého teoretického přehledu i poskytnutými analýzami se autoři snaží podpořit psychodiagnostický nástroj PHCSCS-2, který lze rozsahem své standardizace považovat za ojedinělý v českých podmínkách. Odborné veřejnosti jsou k dispozici podrobné informace teoretického charakteru i výsledky pokročilých statistických metod.

  • Czech name

    Sebepojetí dětí a adolescentů

  • Czech description

    Předložená monografie zásadním způsobem doplňuje a rozšiřuje dostupné informace o Dotazníku sebepojetí dětí a adolescentů Piers-Harris 2 (PHCSCS-2) v českém prostředí. Předložen je přehled terminologického a koncepčního vymezení sebepojetí jako hypotetického psychologického konstruktu, a to z pohledu hlavních psychologických směrů, např. humanistické psychologie, hlubinné psychologie, kognitivně behaviorální psychologie i přístupu neurovědního. Koncepce sebepojetí jsou zasazeny do vývojových období, která diskutovaný psychodiagnostický nástroj pokrývá. Jak pro oblast sebepojetí, tak oblast sebehodnocení je předložen přehled vědecko-výzkumných prací, rovněž také přehled výzkumu PHCSCS-2 pro specifické populace, kterými jsou např. intelektově nadané děti, děti s lehkou mentální retardací, děti se specifickými vývojovými poruchami učení nebo děti s poruchami emocí a chování, týrané děti, děti s chronickým onemocněním. Na rozsáhlém vzorku 8111 dětí a adolescentů byla provedena podrobná analýza vnitřní struktury PHCSCS-2, včetně určení pěti a šesti faktorového vzoru, konfirmační faktorová analýza i analýza původní struktury PHCSCS-2. V neposlední řadě byly zjišťovány i další psychometrické parametry, jako reliabilita původní verze diagnostického nástroje i analýza PHCSCS-2 ve vztahu k jiným škálám (Eysenckův osobnostní dotazník pro děti, B-JEPI, Sebehodnocení školní úspěšnosti, SPAS), které jsou dostupné v českých normativních verzích a jsou stále v aplikovaných oblastech pedopsychologie používány. Výsledky navíc přinášejí i nové informace na tyto metody (např. faktorový vzor, ověření reliability). Účelem předloženého teoretického přehledu i poskytnutými analýzami se autoři snaží podpořit psychodiagnostický nástroj PHCSCS-2, který lze rozsahem své standardizace považovat za ojedinělý v českých podmínkách. Odborné veřejnosti jsou k dispozici podrobné informace teoretického charakteru i výsledky pokročilých statistických metod.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5201-2

  • Number of pages

    171

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book