All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Theoretical Basis of Political Branding: Introduction of Brand Voter Model and It´s Methodological Anchoring

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583193" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583193 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/8293" target="_blank" >https://journals.muni.cz/cepsr/article/view/8293</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CEPSR.2017.2.164" target="_blank" >10.5817/CEPSR.2017.2.164</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Teoretická východiska politického brandingu: představení modelu voliče orientovaného na hodnotu značky a jeho metodologické ukotvení

  • Original language description

    Od 60. let minulého století prošlo volební chování ve vyspělých demokratických státech výraznými změnami. Od této doby je znatelná transformace sociálních struktur, nárůst vzdělání, rozmach nových technologií v oblasti masových médií a další. Uvedené transformační faktory ovlivňují voliče a jeho volbu a odrazily se v nových konceptech volebního chování. Ať už jde o teorii stranické identifikace, volby založené na tématech nebo racionální volby. Avšak doposud žádná z uvedených teorií adekvátně nereflektovala efekt konzumního myšlení na volební rozhodnutí. Tento fakt se snaží napravit nový trend v politickém marketingu - politický branding. Vzhledem k faktu, že výzkum politického brandingu a konkrétně jeho dopadu na volební chování je ve svých počátcích, je zde možné pozorovat nedostatek jasných teoretických základů. Proto se tento trxt snaží situaci vyjasnit shromážděním současných brandingových konceptů a přispět do teoretické diskuze jejich systemizací a zasazením do kontextu existujících teorií volebního chování a rovněž naléz odpověď na výzkumnou otázku, zdali jsou brandingové koncepty schopny vysvětlit současné změny ve volebním chování.

  • Czech name

    Teoretická východiska politického brandingu: představení modelu voliče orientovaného na hodnotu značky a jeho metodologické ukotvení

  • Czech description

    Od 60. let minulého století prošlo volební chování ve vyspělých demokratických státech výraznými změnami. Od této doby je znatelná transformace sociálních struktur, nárůst vzdělání, rozmach nových technologií v oblasti masových médií a další. Uvedené transformační faktory ovlivňují voliče a jeho volbu a odrazily se v nových konceptech volebního chování. Ať už jde o teorii stranické identifikace, volby založené na tématech nebo racionální volby. Avšak doposud žádná z uvedených teorií adekvátně nereflektovala efekt konzumního myšlení na volební rozhodnutí. Tento fakt se snaží napravit nový trend v politickém marketingu - politický branding. Vzhledem k faktu, že výzkum politického brandingu a konkrétně jeho dopadu na volební chování je ve svých počátcích, je zde možné pozorovat nedostatek jasných teoretických základů. Proto se tento trxt snaží situaci vyjasnit shromážděním současných brandingových konceptů a přispět do teoretické diskuze jejich systemizací a zasazením do kontextu existujících teorií volebního chování a rovněž naléz odpověď na výzkumnou otázku, zdali jsou brandingové koncepty schopny vysvětlit současné změny ve volebním chování.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50601 - Political science

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Středoevropské politické studie

  • ISSN

    1212-7817

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    164-188

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database