Mediality of the Absent Subject: The Aesthetics of Absence, Dia-narrative, and Postmodern Impulses in the "Empty Chair" by Richard Weiner
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73583363" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73583363 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Medialita nepřítomného subjektu: estetika absence, dianarace a postmoderní impulzy "Prázdné židle" Richarda Weinera
Original language description
Studie pojednává o estetice absence a zárodečně postmoderních strategiích uplatňovaných v povídce Richarda Weinera „Prázdná židle“ (1916), a to jak z hlediska narativní analýzy, tak na základě východisek filozofie médií a vizuální antropologie. V první části studie je osvětlena Weinerova diskurzivní strategie fingování, jež vykazuje společné rysy s postmoderní metafikcí a způsobuje cézuru mezi tím, co text říká a co skutečně dělá. Druhá část analyzuje ironizaci afektivního i tematického centra povídky a přináší nový pojem „dianarace“. Třetí část odkrývá intermediální afinity prázdné židle s portréty Vincenta van Gogha (1888) a zakladatelským dílem konceptuálního umění Josepha Kosutha (1965).
Czech name
Medialita nepřítomného subjektu: estetika absence, dianarace a postmoderní impulzy "Prázdné židle" Richarda Weinera
Czech description
Studie pojednává o estetice absence a zárodečně postmoderních strategiích uplatňovaných v povídce Richarda Weinera „Prázdná židle“ (1916), a to jak z hlediska narativní analýzy, tak na základě východisek filozofie médií a vizuální antropologie. V první části studie je osvětlena Weinerova diskurzivní strategie fingování, jež vykazuje společné rysy s postmoderní metafikcí a způsobuje cézuru mezi tím, co text říká a co skutečně dělá. Druhá část analyzuje ironizaci afektivního i tematického centra povídky a přináší nový pojem „dianarace“. Třetí část odkrývá intermediální afinity prázdné židle s portréty Vincenta van Gogha (1888) a zakladatelským dílem konceptuálního umění Josepha Kosutha (1965).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60205 - Literary theory
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Svět literatury
ISSN
0862-8440
e-ISSN
—
Volume of the periodical
27
Issue of the periodical within the volume
55
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
109-131
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—