All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A debate programme Máte slovo as an environment for a clash of the communicants‘ roles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73585389" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73585389 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Diskusní relace Máte slovo jako místo utkávání komunikačních rolí

  • Original language description

    Autorka se v článku věnuje významu přijaté sociální role ve veřejných debatách. Mediální sdělení nefungují sama o sobě a vždy vznikají a působí jako výsledek širších intertextových a interdiskurzivních vztahů, jejich významy jsou komplexní a na jejich konstituování se podílí celé soubory tematicky propojených a souvisejících výpovědí, komunikáty je proto třeba hodnotit v kontextu podmínek jejich produkce i recepce a také ve vztahu k celému diskurzu. Při práci s mediálními komunikáty je důležité postihnout také význam sociálních a komunikačních rolí zúčastněných aktérů, a to zejména těch, již jako nositelé mocenského potenciálu zastávají v komunikační události specifické postavení, a mají tudíž prostředky a možnosti její průběh ovlivňovat, ovládat a měnit. Právě v případě mediální komunikace s širokým polem působnosti a společenského vlivu je tedy potřeba odhalit, jakou roli zde jednotliví aktéři hrají, jaké strategie při medializaci obsahů používají a za jakým účelem tak činí.

  • Czech name

    Diskusní relace Máte slovo jako místo utkávání komunikačních rolí

  • Czech description

    Autorka se v článku věnuje významu přijaté sociální role ve veřejných debatách. Mediální sdělení nefungují sama o sobě a vždy vznikají a působí jako výsledek širších intertextových a interdiskurzivních vztahů, jejich významy jsou komplexní a na jejich konstituování se podílí celé soubory tematicky propojených a souvisejících výpovědí, komunikáty je proto třeba hodnotit v kontextu podmínek jejich produkce i recepce a také ve vztahu k celému diskurzu. Při práci s mediálními komunikáty je důležité postihnout také význam sociálních a komunikačních rolí zúčastněných aktérů, a to zejména těch, již jako nositelé mocenského potenciálu zastávají v komunikační události specifické postavení, a mají tudíž prostředky a možnosti její průběh ovlivňovat, ovládat a měnit. Právě v případě mediální komunikace s širokým polem působnosti a společenského vlivu je tedy potřeba odhalit, jakou roli zde jednotliví aktéři hrají, jaké strategie při medializaci obsahů používají a za jakým účelem tak činí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bohemica Olomucensia

  • ISSN

    1803-876X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    IX

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    124-134

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database