A Comprarison of Errors in the Written Communication made by Foreign and Native Speakers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73587334" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73587334 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1h29CNqwBH9WBYT0yc-LiR-pYDrTSmvQp/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1h29CNqwBH9WBYT0yc-LiR-pYDrTSmvQp/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chyby v psané produkci cizince v kontrastu k chybám rodilého mluvčího
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na několik témat souvisejících s možností porovnat chyby v produkci cizince a rodilého mluvčího. Východiskem příspěvku je úvaha nad tím, koho je možno považovat za rodilého mluvčího a zda je možno jeho jazykovou produkci chápat jako etalon komunikačních kompetencí. Dále se příspěvek zabývá pojmem norma a popisuje normy psaného projevu, od nichž je možno odvodit, co lze považovat za chybu. Cílem příspěvku je na základě komparace autentických textů vyprodukovaných rodilými mluvčími a cizinci ukázat, jakých typů chyb a v jaké míře se tito uživatelé jazyka dopouštějí.
Czech name
Chyby v psané produkci cizince v kontrastu k chybám rodilého mluvčího
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na několik témat souvisejících s možností porovnat chyby v produkci cizince a rodilého mluvčího. Východiskem příspěvku je úvaha nad tím, koho je možno považovat za rodilého mluvčího a zda je možno jeho jazykovou produkci chápat jako etalon komunikačních kompetencí. Dále se příspěvek zabývá pojmem norma a popisuje normy psaného projevu, od nichž je možno odvodit, co lze považovat za chybu. Cílem příspěvku je na základě komparace autentických textů vyprodukovaných rodilými mluvčími a cizinci ukázat, jakých typů chyb a v jaké míře se tito uživatelé jazyka dopouštějí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
120-131
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—