All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social behaviour and cognitive performance of overweight pre-school children as estimated by parents and nursery-school teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73588812" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73588812 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální chování a výkony předškolních dětí s nadváhou pohledem rodičů a učitelek MŠ

  • Original language description

    Nadváha a obezita u dětí jsou spojovány s psychosociálními obtížemi a se znaky psychosoma-tického onemocnění. V návaznosti na české i zahraniční studie jsme se zabývali tím, zda lze usuzovat na předpojatost vůči českým dětem předškolního věku s nadváhou z projevů sociál-ního chování a z odhadů výkonů dětí v kognitivních testech (rodiči, učitelkami MŠ). Dvěma souborům předškolních dětí (nadváha; normální tělesná hmotnost; N = 98; 4-6 let) byl předložen Test znalostí předškolních dětí a Urbanův test kreativního myšlení. Rozdíly mezi soubory dětí byly zjištěny v sociálních projevech, výkony dětí v kognitivních testech byly stejné. Z hlediska podmínek našeho výzkumu se předpoklad o významu tělesné hmotnosti pro odhady výkonů dětí ze strany dospělých nepotvrdil. Význam tělesné hmotnosti dětí pro od-had jejich výkonů dospělými se po vstupu např. sociálních proměnných, měnil. Zabývat se otázkami zdravého duševního vývoje dětí s nadváhou je i nadále vhodné, protože souvisejí s možností pozitivních změn v jejich životním stylu i v tělesné hmotnosti.

  • Czech name

    Sociální chování a výkony předškolních dětí s nadváhou pohledem rodičů a učitelek MŠ

  • Czech description

    Nadváha a obezita u dětí jsou spojovány s psychosociálními obtížemi a se znaky psychosoma-tického onemocnění. V návaznosti na české i zahraniční studie jsme se zabývali tím, zda lze usuzovat na předpojatost vůči českým dětem předškolního věku s nadváhou z projevů sociál-ního chování a z odhadů výkonů dětí v kognitivních testech (rodiči, učitelkami MŠ). Dvěma souborům předškolních dětí (nadváha; normální tělesná hmotnost; N = 98; 4-6 let) byl předložen Test znalostí předškolních dětí a Urbanův test kreativního myšlení. Rozdíly mezi soubory dětí byly zjištěny v sociálních projevech, výkony dětí v kognitivních testech byly stejné. Z hlediska podmínek našeho výzkumu se předpoklad o významu tělesné hmotnosti pro odhady výkonů dětí ze strany dospělých nepotvrdil. Význam tělesné hmotnosti dětí pro od-had jejich výkonů dospělými se po vstupu např. sociálních proměnných, měnil. Zabývat se otázkami zdravého duševního vývoje dětí s nadváhou je i nadále vhodné, protože souvisejí s možností pozitivních změn v jejich životním stylu i v tělesné hmotnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychologie a její kontexty (online)

  • ISSN

    1805-9023

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    3-14

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database