Map of audiovisual field in the Czech Republic from the perspective of digitization and strategy for a Digital Single Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73589390" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73589390 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://fondkinematografie.cz/assets/media/files/analyzy2018/Mapa%20audiovizualniho%20pole%20v%20Ceske%20republice%20z%20hlediska%20digitalizace%20a%20strategie%20pro%20jednotny%20digitalni%20trh.pdf" target="_blank" >https://fondkinematografie.cz/assets/media/files/analyzy2018/Mapa%20audiovizualniho%20pole%20v%20Ceske%20republice%20z%20hlediska%20digitalizace%20a%20strategie%20pro%20jednotny%20digitalni%20trh.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh
Original language description
Cílem výzkumné zprávy je popsat stav audiovizuálního pole v ČR, tj. popsat základní struktury, klíčové aktéry a praxe v produkci, distribuci a spotřebě audiovizuálních děl. Mezi struktury audiovizuálního pole řadíme technickou infrastrukturu, právní normy, obchodní (tj. produkční a distribuční) modely, základní socioekonomické parametry pracovního trhu v audiovizuálním průmyslu, státní kulturní politiku a širší sociokulturní kontext. Mezi aktéry audiovizuálního pole zahrnujeme jednak aktéry hodnotového řetězce, kteří se podílejí na vývoji, výrobě a šíření audiovizuálního díla, a jednak samotné spotřebitele. Zpráva má tři hlavní části. Úvodní část je věnována definičnímu vymezení audiovizuálního pole a obecnému popisu proměn audiovizuálního průmyslu v Evropě v důsledku digitalizace. Druhá část je zaměřena na popis klíčových aktérů audiovizuálního pole v ČR, základních obchodních modelů a širšího sociálně-technologického kontextu. Třetí část se soustředí na popis právní regulace audiovizuálního pole a navrhovaných opatření v rámci strategie pro vytvoření jednotného digitálního trhu v EU, včetně stanovisek jednotlivých zainteresovaných stran.
Czech name
Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh
Czech description
Cílem výzkumné zprávy je popsat stav audiovizuálního pole v ČR, tj. popsat základní struktury, klíčové aktéry a praxe v produkci, distribuci a spotřebě audiovizuálních děl. Mezi struktury audiovizuálního pole řadíme technickou infrastrukturu, právní normy, obchodní (tj. produkční a distribuční) modely, základní socioekonomické parametry pracovního trhu v audiovizuálním průmyslu, státní kulturní politiku a širší sociokulturní kontext. Mezi aktéry audiovizuálního pole zahrnujeme jednak aktéry hodnotového řetězce, kteří se podílejí na vývoji, výrobě a šíření audiovizuálního díla, a jednak samotné spotřebitele. Zpráva má tři hlavní části. Úvodní část je věnována definičnímu vymezení audiovizuálního pole a obecnému popisu proměn audiovizuálního průmyslu v Evropě v důsledku digitalizace. Druhá část je zaměřena na popis klíčových aktérů audiovizuálního pole v ČR, základních obchodních modelů a širšího sociálně-technologického kontextu. Třetí část se soustředí na popis právní regulace audiovizuálního pole a navrhovaných opatření v rámci strategie pro vytvoření jednotného digitálního trhu v EU, včetně stanovisek jednotlivých zainteresovaných stran.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000306" target="_blank" >TL01000306: Research on the impact of current legislation and the European Commision´s strategy for Digital Single Market on Czech audiovisual industry: evaluation of the copyright system and preparation of cultural politics within the DSM</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
87
Place of publication
—
Publisher/client name
Ministerstvo kultury ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Státní fond kinematografie
Version
—