All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Risk activities, depressiveness and selected personality traits of Czech adolescents in institutional and protective education facilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592530" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592530 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454269" target="_blank" >10.5507/ff.18.24454269</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rizikové aktivity, depresivita a vybrané osobnostní rysy u českých adolescentů z dětských domovů se školou a výchovných ústavů

  • Original language description

    Na počátku této odborné publikace stála otázka, jak se liší adolescenti pobývající v dětských domovech se školou a výchovných ústavech od vrstevníků docházejících na základní školy a víceletá gymnázia. Autoři také postrádali kvalitní výzkumné projekty, které by se zaměřovaly na tuto specifickou skupinu dospívajících. Výzkumný tým se pokusil hledat rozdíly v depresivitě, impulzivitě, ve vyhledávání vzrušení, přecitlivělosti a v negativním myšlení, ale také rozdíly v míře realizace vybraných rizikových aktivit. Kniha čtenáře seznamuje s jednotlivými sledovanými fenomény a poskytuje jejich teoretické ukotvení. Je věnován také prostor pro popis zařízení vykonávající ústavní a ochrannou výchovu. Adolescenti z těchto zařízení, dle realizovaného výzkumu, jsou impulzivnější a také depresivnější než jejich vrstevníci ze základních škol a víceletých gymnázií. Bylo zjištěno, že jsou také několikanásobně rizikovější, tedy realizují častěji různé rizikové aktivity. Tito 11 až 16letí dospívající jsou například v 73,15 % pravidelnými kuřáky cigaret, přičemž ve stejně staré populací žáků základních škol a víceletých gymnázií je to jen 3,04 %. Výsledky, které jsou v této monografii prezentovány, mohou sloužit jako podklad pro odbornou práci s adolescenty z výchovných ústavů a dětských domovů se školou, ale lze je také využít při plánování preventivních programů, které budou založeny na důkazech (evidence-based).

  • Czech name

    Rizikové aktivity, depresivita a vybrané osobnostní rysy u českých adolescentů z dětských domovů se školou a výchovných ústavů

  • Czech description

    Na počátku této odborné publikace stála otázka, jak se liší adolescenti pobývající v dětských domovech se školou a výchovných ústavech od vrstevníků docházejících na základní školy a víceletá gymnázia. Autoři také postrádali kvalitní výzkumné projekty, které by se zaměřovaly na tuto specifickou skupinu dospívajících. Výzkumný tým se pokusil hledat rozdíly v depresivitě, impulzivitě, ve vyhledávání vzrušení, přecitlivělosti a v negativním myšlení, ale také rozdíly v míře realizace vybraných rizikových aktivit. Kniha čtenáře seznamuje s jednotlivými sledovanými fenomény a poskytuje jejich teoretické ukotvení. Je věnován také prostor pro popis zařízení vykonávající ústavní a ochrannou výchovu. Adolescenti z těchto zařízení, dle realizovaného výzkumu, jsou impulzivnější a také depresivnější než jejich vrstevníci ze základních škol a víceletých gymnázií. Bylo zjištěno, že jsou také několikanásobně rizikovější, tedy realizují častěji různé rizikové aktivity. Tito 11 až 16letí dospívající jsou například v 73,15 % pravidelnými kuřáky cigaret, přičemž ve stejně staré populací žáků základních škol a víceletých gymnázií je to jen 3,04 %. Výsledky, které jsou v této monografii prezentovány, mohou sloužit jako podklad pro odbornou práci s adolescenty z výchovných ústavů a dětských domovů se školou, ale lze je také využít při plánování preventivních programů, které budou založeny na důkazech (evidence-based).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5426-9

  • Number of pages

    187

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book