All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Playing digital games in Czech adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592532" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592532 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245" target="_blank" >10.5507/ff.18.24454245</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hraní digitálních her českými adolescenty

  • Original language description

    Svět her se s vývojem technologií výrazně proměnil a nabyl nové podoby. V dnešní době existuje nepřeberné množství her, herních portálů, ale i časopisů či soutěží zaměřených na hraní digitálních her. V této knize budou moci čtenáři nahlédnout do tohoto „herního“ světa. Hraní digitálních her některé aspekty člověka rozvíjí, na druhou stranu realizace herních aktivit může přinášet i stinné stránky. Jedním ze závažných negativních projevů může být i psychická porucha, která se projevuje například ztrátou zájmů, sociálních kontaktů nebo neschopností kontrolovat samotné hraní her. V monografii jsou charakterizována kritéria pro poruchu hraní internetových her jak jsou vymezena v DSM-5, na základě nichž byla pro tuto poruchu u dospívajících mezi 11 a 19 lety zjištěna prevalence 3,7 %. Kniha také představuje další významná zjištění, jako například to, kteří čeští dospívající hrají nejvíce, kolik z nich hraje denně hry více než 4 hodiny nebo kolik jedinců deklaruje problémy ve škole jako důsledek hraní digitálních her. Současně kniha poskytuje charakteristiku toho, jak se bezproblémový hráč odlišuje od hráče problémového, či závislého. Publikace přináší informace o tom, jaké osobnostní znaky hráče provázejí. V knize jsou prezentovány léčebné přístupy a možné intervence, ale i to, jak je možné škodlivému hraní předcházet. V publikaci čtenář nalezne jak teoretický výklad digitálních her, tak aktuální celonárodní výzkumná data o herních aktivitách českých dospívajících. Tyto informace mohou být základem pro kvalitní a efektivní preventivní a intervenční aktivity, bez nichž se v dnešním digitálním věku neobejdeme.

  • Czech name

    Hraní digitálních her českými adolescenty

  • Czech description

    Svět her se s vývojem technologií výrazně proměnil a nabyl nové podoby. V dnešní době existuje nepřeberné množství her, herních portálů, ale i časopisů či soutěží zaměřených na hraní digitálních her. V této knize budou moci čtenáři nahlédnout do tohoto „herního“ světa. Hraní digitálních her některé aspekty člověka rozvíjí, na druhou stranu realizace herních aktivit může přinášet i stinné stránky. Jedním ze závažných negativních projevů může být i psychická porucha, která se projevuje například ztrátou zájmů, sociálních kontaktů nebo neschopností kontrolovat samotné hraní her. V monografii jsou charakterizována kritéria pro poruchu hraní internetových her jak jsou vymezena v DSM-5, na základě nichž byla pro tuto poruchu u dospívajících mezi 11 a 19 lety zjištěna prevalence 3,7 %. Kniha také představuje další významná zjištění, jako například to, kteří čeští dospívající hrají nejvíce, kolik z nich hraje denně hry více než 4 hodiny nebo kolik jedinců deklaruje problémy ve škole jako důsledek hraní digitálních her. Současně kniha poskytuje charakteristiku toho, jak se bezproblémový hráč odlišuje od hráče problémového, či závislého. Publikace přináší informace o tom, jaké osobnostní znaky hráče provázejí. V knize jsou prezentovány léčebné přístupy a možné intervence, ale i to, jak je možné škodlivému hraní předcházet. V publikaci čtenář nalezne jak teoretický výklad digitálních her, tak aktuální celonárodní výzkumná data o herních aktivitách českých dospívajících. Tyto informace mohou být základem pro kvalitní a efektivní preventivní a intervenční aktivity, bez nichž se v dnešním digitálním věku neobejdeme.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5424-5

  • Number of pages

    178

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book