All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"What is after the swing is from the devil." Modern jazz as underground in the era of normalization

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73597942" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73597942 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    „Co po swingu jest, od ďábla jest.“ Moderní jazz jako underground v éře normalizace

  • Original language description

    V souvislosti s českou populární hudbou před rokem 1989 jsou politické funkce většinou připisovány pouze okruhu rocku či rockového undergroundu. Tento pohled ale není úplně přesný. Podobně jako se rock pod vlivem normalizace postupně rozštěpil na oficiální a neoficiální či undergroundovou scénu, také v rámci jazzu vykrystalizovaly hraniční, můžeme říci „undergroundové“ proudy – proudy zapovězené vládnoucími uměleckými i politickými ideology; proudy, jejichž nonkonformní povaha přitahovala specifický druh publika i specifické „opoziční“ společenské funkce. Takovým jazzovým odvětvím byl především avantgardní směr označovaný jako free jazz. Kapitola pojednává právě o tomto žánru se zaměřením na středomoravskou hudební scénu.

  • Czech name

    „Co po swingu jest, od ďábla jest.“ Moderní jazz jako underground v éře normalizace

  • Czech description

    V souvislosti s českou populární hudbou před rokem 1989 jsou politické funkce většinou připisovány pouze okruhu rocku či rockového undergroundu. Tento pohled ale není úplně přesný. Podobně jako se rock pod vlivem normalizace postupně rozštěpil na oficiální a neoficiální či undergroundovou scénu, také v rámci jazzu vykrystalizovaly hraniční, můžeme říci „undergroundové“ proudy – proudy zapovězené vládnoucími uměleckými i politickými ideology; proudy, jejichž nonkonformní povaha přitahovala specifický druh publika i specifické „opoziční“ společenské funkce. Takovým jazzovým odvětvím byl především avantgardní směr označovaný jako free jazz. Kapitola pojednává právě o tomto žánru se zaměřením na středomoravskou hudební scénu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Od mániček k undergroundu

  • ISBN

    978-80-88292-57-9

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    162-167

  • Number of pages of the book

    180

  • Publisher name

    Ústav pro studium totalitních režimů České republiky

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter