All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

British and German war posters as a propaganda phenomenon from World War I to the Iraq War

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598279" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598279 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf" target="_blank" >https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku

  • Original language description

    Válečný plakát patří k prvním masovým komunikačním nástrojům, jichž naplno využila masová propaganda a vůbec poprvé použila dnes běžný jev – spojení textu a obrazu. V příspěvku se na něj zaměříme jako na klíčový prvek britské a německé propagandy a zdůrazníme rozdílný přístup těchto států k publiku, které svými plakáty oslovovaly. Zaměříme se na hlavní témata a hodnoty (rodina, národ, strana, historické osobnosti, symboly), které využívali propagandisté v daných zemích. Nastíníme vliv totalitní a demokratické ideologie na válečný plakát a způsob, jak ze sebe navzájem čerpaly. Exkurz do vývoje propagandistického plakátu završíme začátkem 21. století a válkou v Iráku, kde se stává válečný plakát místem protestu proti vládě, a tím pádem paradoxně nástrojem proti nositeli moci, která jej stvořila. V příspěvku budeme akcentovat zásadní rozdíly v přístupu k plakátové propagandě Velké Británie a Německa na konkrétních příkladech válečných plakátů z období 1. a 2. světové války, Studené války i konfliktů ze začátku 21. století a přiblížíme si roli tohoto fenoménu v dnešním mediálním světě sociálních sítí.

  • Czech name

    Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku

  • Czech description

    Válečný plakát patří k prvním masovým komunikačním nástrojům, jichž naplno využila masová propaganda a vůbec poprvé použila dnes běžný jev – spojení textu a obrazu. V příspěvku se na něj zaměříme jako na klíčový prvek britské a německé propagandy a zdůrazníme rozdílný přístup těchto států k publiku, které svými plakáty oslovovaly. Zaměříme se na hlavní témata a hodnoty (rodina, národ, strana, historické osobnosti, symboly), které využívali propagandisté v daných zemích. Nastíníme vliv totalitní a demokratické ideologie na válečný plakát a způsob, jak ze sebe navzájem čerpaly. Exkurz do vývoje propagandistického plakátu završíme začátkem 21. století a válkou v Iráku, kde se stává válečný plakát místem protestu proti vládě, a tím pádem paradoxně nástrojem proti nositeli moci, která jej stvořila. V příspěvku budeme akcentovat zásadní rozdíly v přístupu k plakátové propagandě Velké Británie a Německa na konkrétních příkladech válečných plakátů z období 1. a 2. světové války, Studené války i konfliktů ze začátku 21. století a přiblížíme si roli tohoto fenoménu v dnešním mediálním světě sociálních sítí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Mediální (r)evoluce: Média a kultura v digitální době

  • ISBN

    978-80-244-5497-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    25-40

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Apr 4, 2018

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article