British and German war posters as a propaganda phenomenon from World War I to the Iraq War
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73598279" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73598279 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf" target="_blank" >https://medialni.revoluce.upol.cz/wp-content/uploads/2019/04/Medi%C3%A1ln%C3%AD-revoluce-4-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku
Original language description
Válečný plakát patří k prvním masovým komunikačním nástrojům, jichž naplno využila masová propaganda a vůbec poprvé použila dnes běžný jev – spojení textu a obrazu. V příspěvku se na něj zaměříme jako na klíčový prvek britské a německé propagandy a zdůrazníme rozdílný přístup těchto států k publiku, které svými plakáty oslovovaly. Zaměříme se na hlavní témata a hodnoty (rodina, národ, strana, historické osobnosti, symboly), které využívali propagandisté v daných zemích. Nastíníme vliv totalitní a demokratické ideologie na válečný plakát a způsob, jak ze sebe navzájem čerpaly. Exkurz do vývoje propagandistického plakátu završíme začátkem 21. století a válkou v Iráku, kde se stává válečný plakát místem protestu proti vládě, a tím pádem paradoxně nástrojem proti nositeli moci, která jej stvořila. V příspěvku budeme akcentovat zásadní rozdíly v přístupu k plakátové propagandě Velké Británie a Německa na konkrétních příkladech válečných plakátů z období 1. a 2. světové války, Studené války i konfliktů ze začátku 21. století a přiblížíme si roli tohoto fenoménu v dnešním mediálním světě sociálních sítí.
Czech name
Britský a německý válečný plakát jako fenomén propagandy od 1. světové války až po válku v Iráku
Czech description
Válečný plakát patří k prvním masovým komunikačním nástrojům, jichž naplno využila masová propaganda a vůbec poprvé použila dnes běžný jev – spojení textu a obrazu. V příspěvku se na něj zaměříme jako na klíčový prvek britské a německé propagandy a zdůrazníme rozdílný přístup těchto států k publiku, které svými plakáty oslovovaly. Zaměříme se na hlavní témata a hodnoty (rodina, národ, strana, historické osobnosti, symboly), které využívali propagandisté v daných zemích. Nastíníme vliv totalitní a demokratické ideologie na válečný plakát a způsob, jak ze sebe navzájem čerpaly. Exkurz do vývoje propagandistického plakátu završíme začátkem 21. století a válkou v Iráku, kde se stává válečný plakát místem protestu proti vládě, a tím pádem paradoxně nástrojem proti nositeli moci, která jej stvořila. V příspěvku budeme akcentovat zásadní rozdíly v přístupu k plakátové propagandě Velké Británie a Německa na konkrétních příkladech válečných plakátů z období 1. a 2. světové války, Studené války i konfliktů ze začátku 21. století a přiblížíme si roli tohoto fenoménu v dnešním mediálním světě sociálních sítí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mediální (r)evoluce: Média a kultura v digitální době
ISBN
978-80-244-5497-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
25-40
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Apr 4, 2018
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—