(Un)Powerful Media Fans: A TV series as a source of struggles for meaning between fans and producers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600463" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600463 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty
Original language description
Kniha se zaměřuje na kategorii mediálních fanoušků a představuje osobnosti fanoušků prostřednictvím pro ně typických aktivit a praxe. To činí jednak pomocí revize teorií mediálních fanouškovských studií zaměřených na osobnosti fanoušků, a zároveň reflexí nálezů ze dvou (původně čtyř) případových studií. V návaznosti na klasické práce fanouškovských studií (Henryho Jenkinse či Janet Staiger) a jejich popisů aktivit a praxe typických pro fanouškovskou recepci kulturně-mediální produkce byly předmětem zájmu právě aktivity a zavedené způsoby jednání vytvářející osobnosti fanoušků v pohledu odborné i laické veřejnosti. Teoreticko-kritické pasáže jsou doplněny explanačními úseky vycházejícími z provedených případových studií zaměřených na dva seriálové počiny a jejich fanoušky. Tato díla byla vybrána z hlediska jejich signifikantní pozice v rámci tzv. femslash fanouškovských interpretací. Výsledkem knihy je nová teoretická typologie fanouškovských osobností z hlediska míry jejich aktivity a z hlediska jejich typických způsobů jednání. Ke klasické typologii fanouškovských aktivit Henryho Jenkinse a Janet Staiger byl také přidán nový typ fanouškovských aktivit, který je v současnosti běžný. Samotná kontextualizace v rámci femslash je originální, neboť se jedná o prozatím podreprezentovanou oblast zkoumání celosvětových mediálních fanouškovských studií. Hlouběji je představena rovněž specifická fanouškovská mluva – fanspeak. Celý text je realizován coby úvodní rozcestník a zdroj informací o mediálním fanouškovství, který má posloužit dalším akademickým pracím, které se chtějí hlouběji zabývat různými fenomény spojenými s mediálními fanoušky.
Czech name
(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty
Czech description
Kniha se zaměřuje na kategorii mediálních fanoušků a představuje osobnosti fanoušků prostřednictvím pro ně typických aktivit a praxe. To činí jednak pomocí revize teorií mediálních fanouškovských studií zaměřených na osobnosti fanoušků, a zároveň reflexí nálezů ze dvou (původně čtyř) případových studií. V návaznosti na klasické práce fanouškovských studií (Henryho Jenkinse či Janet Staiger) a jejich popisů aktivit a praxe typických pro fanouškovskou recepci kulturně-mediální produkce byly předmětem zájmu právě aktivity a zavedené způsoby jednání vytvářející osobnosti fanoušků v pohledu odborné i laické veřejnosti. Teoreticko-kritické pasáže jsou doplněny explanačními úseky vycházejícími z provedených případových studií zaměřených na dva seriálové počiny a jejich fanoušky. Tato díla byla vybrána z hlediska jejich signifikantní pozice v rámci tzv. femslash fanouškovských interpretací. Výsledkem knihy je nová teoretická typologie fanouškovských osobností z hlediska míry jejich aktivity a z hlediska jejich typických způsobů jednání. Ke klasické typologii fanouškovských aktivit Henryho Jenkinse a Janet Staiger byl také přidán nový typ fanouškovských aktivit, který je v současnosti běžný. Samotná kontextualizace v rámci femslash je originální, neboť se jedná o prozatím podreprezentovanou oblast zkoumání celosvětových mediálních fanouškovských studií. Hlouběji je představena rovněž specifická fanouškovská mluva – fanspeak. Celý text je realizován coby úvodní rozcestník a zdroj informací o mediálním fanouškovství, který má posloužit dalším akademickým pracím, které se chtějí hlouběji zabývat různými fenomény spojenými s mediálními fanoušky.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5680-5
Number of pages
166
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—