Orientalism in the movie Eat Pray Love: Comparison of India and Bali’s orientalisation with Italy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73612608" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73612608 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kas.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kas/vav/dalny_vychod/archiv/Dalny_vychod_c._2_2020.pdf" target="_blank" >https://kas.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/kas/vav/dalny_vychod/archiv/Dalny_vychod_c._2_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Orientalismus ve filmu Jíst, meditovat, milovat: srovnání orientalizujícího zobrazení Indie a Bali s Itálií
Original language description
První část tohoto příspěvek obsahuje stručný úvod do konceptu orientalismu. Následuje popis filmu amerického režiséra Ryana Murphyho Jíst, meditovat, milovat (2010), jehož děj se odehrává v Itálii, Indii a Indonésii; a způsob, jakým prezentuje kultury jmenovaných zemí, je přinejmenším zavádějící, když přizpůsobuje realitu žánru snímku a představám západních diváků o Orientu. Celková atmosféra, do které je snímek laděný, dle mého názoru nepředstavuje reálný obraz skutečnosti. Soudím, že se jedná především o stereotypní aspekty kultury, které jsou opakovaně předkládány Okcidentu jako reprezentace života v dané lokalitě. Snímek je proto laděn téměř propagandisticky, směřuje na turisty a ukazuje tak pouze to, co si diváci přejí vidět. Naopak celkovou atmosféru, jejíž dílčí části by se potenciálně mohly jevit jako nelibé, skrývá. Tyto zatajené či přehnaně aranžované prvky a vylepšený obraz kultur Indie a Indonésie, jsou analyzovány v druhé polovině příspěvku.
Czech name
Orientalismus ve filmu Jíst, meditovat, milovat: srovnání orientalizujícího zobrazení Indie a Bali s Itálií
Czech description
První část tohoto příspěvek obsahuje stručný úvod do konceptu orientalismu. Následuje popis filmu amerického režiséra Ryana Murphyho Jíst, meditovat, milovat (2010), jehož děj se odehrává v Itálii, Indii a Indonésii; a způsob, jakým prezentuje kultury jmenovaných zemí, je přinejmenším zavádějící, když přizpůsobuje realitu žánru snímku a představám západních diváků o Orientu. Celková atmosféra, do které je snímek laděný, dle mého názoru nepředstavuje reálný obraz skutečnosti. Soudím, že se jedná především o stereotypní aspekty kultury, které jsou opakovaně předkládány Okcidentu jako reprezentace života v dané lokalitě. Snímek je proto laděn téměř propagandisticky, směřuje na turisty a ukazuje tak pouze to, co si diváci přejí vidět. Naopak celkovou atmosféru, jejíž dílčí části by se potenciálně mohly jevit jako nelibé, skrývá. Tyto zatajené či přehnaně aranžované prvky a vylepšený obraz kultur Indie a Indonésie, jsou analyzovány v druhé polovině příspěvku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50404 - Anthropology, ethnology
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Dálný východ
ISSN
1805-1049
e-ISSN
—
Volume of the periodical
X
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
25-31
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—