Crisis Management in Social Enterprises
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73613717" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73613717 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333193604" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333193604</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Krizové řízení v sociálních podnicích
Original language description
Kniha Krizové řízení v sociálních podnicích, založená na výzkumu podpořeném Technologickou agenturou České republiky, reaguje na potřebu českých sociálních podniků zvýšit svou připravenost na možné krizové situace a provází čtenáře nejen z řad manažerů sociálních podniků, ale i dalších zainteresovaných stran sociálně podnikatelského prostředí tématy, která zasluhují v kontextu krizového řízení sociálních podniků zvláštní pozornost. První kapitola knihy přináší vymezení konceptu sociálního podnikání v českém prostředí a staví jej do kontextu celoevropského pojetí. Součástí téže kapitoly je popsání aktuálního vývoje českého sociálního podnikání včetně bariér, které znesnadňují jeho další rozvoj. Druhá kapitola nejprve seznamuje čtenáře se dvěma základními pojmy krizového řízení – hrozbami a zranitelnostmi, které jsou v tomto případě aplikovány a vysvětleny na příkladech skutečných sociálních podniků. Následně je pozornost věnována pojmu rizika, přístupům k jeho řízení a nástrojům, které mohou manažeři sociálních podniků využívat k výpočtu rizika i jeho zaznamenávání. Třetí kapitola se zaměřuje na možná pojetí a obsah krizového řízení včetně vysvětlení role krizového manažera. Současně tato část obsahuje i vhled do praxe českých sociálních podniků a jejich přístupů ke krizovému řízení. Čtvrtá kapitola se soustředí na vysvětlení významu dvou nástrojů krizového řízení – krizových scénářů a krizových plánů. Velká pozornost je věnována nedílné součásti každého krizového plánu, kterým je krizová komunikace. Právě krizová komunikace může v prostředí sociálních podniků nabývat specifických podob, mimo jiné je potřeba ji přizpůsobovat znevýhodněným zaměstnancům, které sociální podniky často zaměstnávají. Právě na tato specifika upozorňuje daná část knihy. Pátá kapitola přináší pohled na případnou krizi v sociálním podniku jako příležitost pro jeho další rozvoj. Konkrétně se zabývá pozitivním významem krize a kritických situací, psychohygienou a prevencí vyhoření a úspěšnými strategiemi řízení sociálních podniků v době pandemie COVID-19. Závěrečná kapitola knihy reaguje mimo jiné na válečný konflikt na Ukrajině eskalující v roce 2022 a doplňuje téma krizového řízení sociálních podniků o krizové řízení podle krizového zákona a dalších právních předpisů z oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva.
Czech name
Krizové řízení v sociálních podnicích
Czech description
Kniha Krizové řízení v sociálních podnicích, založená na výzkumu podpořeném Technologickou agenturou České republiky, reaguje na potřebu českých sociálních podniků zvýšit svou připravenost na možné krizové situace a provází čtenáře nejen z řad manažerů sociálních podniků, ale i dalších zainteresovaných stran sociálně podnikatelského prostředí tématy, která zasluhují v kontextu krizového řízení sociálních podniků zvláštní pozornost. První kapitola knihy přináší vymezení konceptu sociálního podnikání v českém prostředí a staví jej do kontextu celoevropského pojetí. Součástí téže kapitoly je popsání aktuálního vývoje českého sociálního podnikání včetně bariér, které znesnadňují jeho další rozvoj. Druhá kapitola nejprve seznamuje čtenáře se dvěma základními pojmy krizového řízení – hrozbami a zranitelnostmi, které jsou v tomto případě aplikovány a vysvětleny na příkladech skutečných sociálních podniků. Následně je pozornost věnována pojmu rizika, přístupům k jeho řízení a nástrojům, které mohou manažeři sociálních podniků využívat k výpočtu rizika i jeho zaznamenávání. Třetí kapitola se zaměřuje na možná pojetí a obsah krizového řízení včetně vysvětlení role krizového manažera. Současně tato část obsahuje i vhled do praxe českých sociálních podniků a jejich přístupů ke krizovému řízení. Čtvrtá kapitola se soustředí na vysvětlení významu dvou nástrojů krizového řízení – krizových scénářů a krizových plánů. Velká pozornost je věnována nedílné součásti každého krizového plánu, kterým je krizová komunikace. Právě krizová komunikace může v prostředí sociálních podniků nabývat specifických podob, mimo jiné je potřeba ji přizpůsobovat znevýhodněným zaměstnancům, které sociální podniky často zaměstnávají. Právě na tato specifika upozorňuje daná část knihy. Pátá kapitola přináší pohled na případnou krizi v sociálním podniku jako příležitost pro jeho další rozvoj. Konkrétně se zabývá pozitivním významem krize a kritických situací, psychohygienou a prevencí vyhoření a úspěšnými strategiemi řízení sociálních podniků v době pandemie COVID-19. Závěrečná kapitola knihy reaguje mimo jiné na válečný konflikt na Ukrajině eskalující v roce 2022 a doplňuje téma krizového řízení sociálních podniků o krizové řízení podle krizového zákona a dalších právních předpisů z oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL04000013" target="_blank" >TL04000013: Social entrepreneurship in the Czech Republic during and after the COVID-19 pandemic: Development and implementation of crisis management</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7676-428-6
Number of pages
96
Publisher name
Wolters Kluwer ČR
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—