All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The adaptation of the Libussa legend in Italian Baroque opera

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73614494" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73614494 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/musicologica-brunensia/article/view/33558</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2022-1-6" target="_blank" >10.5817/MB2022-1-6</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře

  • Original language description

    Studie se zabývá čtyřmi italskými operami vytvořenými v období baroka na téma legendy o Libuši a Přemyslovi. První z nich byla La Libussa (libreto Flaminio Parisetti, hudba Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprízovaná kolem roku 1702 v Praze ve zhudebněníBartolomea Bernardiho. Další byl Primislao primo re di Boemia (libreto Giulio Cesare Corradi, hudba Tomaso Albinoni, Benátky 1697). Poslední bylo pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libreto Antonio Denzio), provedené v Praze 1734. Studie pojednává historické okolnosti vzniku těchto oper, vybrané otázky analýzy libreta a hypotetickou identifikaci jejich hudby. Přílohy obsahují vybrané úryvky z obou pražských libret.

  • Czech name

    Zpracování pověsti o Libuši v italské barokní opeře

  • Czech description

    Studie se zabývá čtyřmi italskými operami vytvořenými v období baroka na téma legendy o Libuši a Přemyslovi. První z nich byla La Libussa (libreto Flaminio Parisetti, hudba Clemente Monari, Wolfenbüttel 1692), reprízovaná kolem roku 1702 v Praze ve zhudebněníBartolomea Bernardiho. Další byl Primislao primo re di Boemia (libreto Giulio Cesare Corradi, hudba Tomaso Albinoni, Benátky 1697). Poslední bylo pasticcio Praga nascente da Libussa, e Primislao (libreto Antonio Denzio), provedené v Praze 1734. Studie pojednává historické okolnosti vzniku těchto oper, vybrané otázky analýzy libreta a hypotetickou identifikaci jejich hudby. Přílohy obsahují vybrané úryvky z obou pražských libret.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA20-14534S" target="_blank" >GA20-14534S: Libuše sings. Musico-Dramatic Adaptations of the Mythological Subject in Central European Culture between the 17th and 20th Centuries</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Volume of the periodical

    57

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    89-113

  • UT code for WoS article

    000957817200006

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85149294950