All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reporting on the Covid-19 in the Domestic Media and its Audience

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618561" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618561 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum

  • Original language description

    Kapitola Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum se zabývá specifiky konzumace zpravodajství různými typy publik v době celospolečenské (zdravotní) krize, v počátcích pandemie covid-19 na jaře roku 2020 v České republice. Prezentuje výsledky analýzy, pro kterou byla data sesbírána pomocí CAWI metody na reprezentativním vzorku české populace. Jako výzkumný rámec je aplikována teorie užití a uspokojení, vhodná zejména pro svou šíři použití od makro pohledu na rozdělení společnosti na dílčí skupiny až po zkoumání individuálních strategií příjmu zpráv. Rovněž tato teorie nabízí možnost kontextualizovat zjišťované znaky publika jako výběr média, frekvence či způsob recepce včetně reakcí, postojů a hodnocení. Na jejich základě analýza dospěla k pomyslnému rozdělení české veřejnosti (publik zpravodajství) na čtyři skupiny – označené jako „Opatrní“, „Znepokojení“, „Lhostejní“ a „Skeptičtí“. Kapitola rovněž polemicky tematizuje, zda ve zkoumaném případě došlo ke vzbuzování tzv. morální paniky a jaký vliv měly tzv. pseudoudálosti, zejm. vládní tiskové konference. Důležitým prezentovaným zjištěním analýzy je pak i dominance televize jakožto preferovaného mediatypu „krizového zpravodajství“.

  • Czech name

    Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum

  • Czech description

    Kapitola Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum se zabývá specifiky konzumace zpravodajství různými typy publik v době celospolečenské (zdravotní) krize, v počátcích pandemie covid-19 na jaře roku 2020 v České republice. Prezentuje výsledky analýzy, pro kterou byla data sesbírána pomocí CAWI metody na reprezentativním vzorku české populace. Jako výzkumný rámec je aplikována teorie užití a uspokojení, vhodná zejména pro svou šíři použití od makro pohledu na rozdělení společnosti na dílčí skupiny až po zkoumání individuálních strategií příjmu zpráv. Rovněž tato teorie nabízí možnost kontextualizovat zjišťované znaky publika jako výběr média, frekvence či způsob recepce včetně reakcí, postojů a hodnocení. Na jejich základě analýza dospěla k pomyslnému rozdělení české veřejnosti (publik zpravodajství) na čtyři skupiny – označené jako „Opatrní“, „Znepokojení“, „Lhostejní“ a „Skeptičtí“. Kapitola rovněž polemicky tematizuje, zda ve zkoumaném případě došlo ke vzbuzování tzv. morální paniky a jaký vliv měly tzv. pseudoudálosti, zejm. vládní tiskové konference. Důležitým prezentovaným zjištěním analýzy je pak i dominance televize jakožto preferovaného mediatypu „krizového zpravodajství“.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Česká média v časech korony

  • ISBN

    978-80-244-6188-5

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

    35-59

  • Number of pages of the book

    159

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter