Reporting on the Covid-19 in the Domestic Media and its Audience
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618561" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618561 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum
Original language description
Kapitola Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum se zabývá specifiky konzumace zpravodajství různými typy publik v době celospolečenské (zdravotní) krize, v počátcích pandemie covid-19 na jaře roku 2020 v České republice. Prezentuje výsledky analýzy, pro kterou byla data sesbírána pomocí CAWI metody na reprezentativním vzorku české populace. Jako výzkumný rámec je aplikována teorie užití a uspokojení, vhodná zejména pro svou šíři použití od makro pohledu na rozdělení společnosti na dílčí skupiny až po zkoumání individuálních strategií příjmu zpráv. Rovněž tato teorie nabízí možnost kontextualizovat zjišťované znaky publika jako výběr média, frekvence či způsob recepce včetně reakcí, postojů a hodnocení. Na jejich základě analýza dospěla k pomyslnému rozdělení české veřejnosti (publik zpravodajství) na čtyři skupiny – označené jako „Opatrní“, „Znepokojení“, „Lhostejní“ a „Skeptičtí“. Kapitola rovněž polemicky tematizuje, zda ve zkoumaném případě došlo ke vzbuzování tzv. morální paniky a jaký vliv měly tzv. pseudoudálosti, zejm. vládní tiskové konference. Důležitým prezentovaným zjištěním analýzy je pak i dominance televize jakožto preferovaného mediatypu „krizového zpravodajství“.
Czech name
Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum
Czech description
Kapitola Zpravodajství o koronaviru v domácích médiích a jeho publikum se zabývá specifiky konzumace zpravodajství různými typy publik v době celospolečenské (zdravotní) krize, v počátcích pandemie covid-19 na jaře roku 2020 v České republice. Prezentuje výsledky analýzy, pro kterou byla data sesbírána pomocí CAWI metody na reprezentativním vzorku české populace. Jako výzkumný rámec je aplikována teorie užití a uspokojení, vhodná zejména pro svou šíři použití od makro pohledu na rozdělení společnosti na dílčí skupiny až po zkoumání individuálních strategií příjmu zpráv. Rovněž tato teorie nabízí možnost kontextualizovat zjišťované znaky publika jako výběr média, frekvence či způsob recepce včetně reakcí, postojů a hodnocení. Na jejich základě analýza dospěla k pomyslnému rozdělení české veřejnosti (publik zpravodajství) na čtyři skupiny – označené jako „Opatrní“, „Znepokojení“, „Lhostejní“ a „Skeptičtí“. Kapitola rovněž polemicky tematizuje, zda ve zkoumaném případě došlo ke vzbuzování tzv. morální paniky a jaký vliv měly tzv. pseudoudálosti, zejm. vládní tiskové konference. Důležitým prezentovaným zjištěním analýzy je pak i dominance televize jakožto preferovaného mediatypu „krizového zpravodajství“.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Česká média v časech korony
ISBN
978-80-244-6188-5
Number of pages of the result
25
Pages from-to
35-59
Number of pages of the book
159
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—