Forms of Authorial Radio Documentary
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73624678" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73624678 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204565" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204565</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podoby autorského rozhlasového dokumentu
Original language description
Vstupní kapitola monografie vytváří teoretický rámec tématu orientovaného k non-fikční auditivní tvorbě v evropském kontextu poslední dekády. Obrací pozornost k aktuálním trendům interdisciplinárního pojetí dokumentu, feature a hybridních rozhlasových žánrů s akcentem na autorský a performativní modus tvorby. S oporou v teoretickém konceptu Billa Nicholse jsou v textu reflektovány dvě desítky českých a zahraničních auditivních dokumentů z let 2010 - 2022 vykazující zásadní prvky sociální subjektivity a apelativnosti v autoreferenčním rámci. K analýze jsou přivzaty další koncepty z oblasti filmové teorie a naratologie (T. de Bromhead, P. Branko, C. de Plantinga, D. Bordwell), pro podporu v tématech introspekcech a sebereflexe jsou využity i perspektivy etnografické a autoetnografické (D. Reed-Danahay, C. Russel, L. Richardson). Studie odpovídá na otázku, jak se projevuje performativní modus v autorském rozhlasovém dokumentu, jaké jsou jeho výhody a omezení? Zásadní pozornost je věnována i etickým otázkám především ve vztazích mezi autorem a sociálními herci. S přihlédnutím k teorii reen-actmentu (inscenování) a stylizaci sociálních herců zkoumá studie i terapeutické funkce dokumentu a zabývá se proměňujícími se podmínkami recepce auditivního díla v éře radia on demand.
Czech name
Podoby autorského rozhlasového dokumentu
Czech description
Vstupní kapitola monografie vytváří teoretický rámec tématu orientovaného k non-fikční auditivní tvorbě v evropském kontextu poslední dekády. Obrací pozornost k aktuálním trendům interdisciplinárního pojetí dokumentu, feature a hybridních rozhlasových žánrů s akcentem na autorský a performativní modus tvorby. S oporou v teoretickém konceptu Billa Nicholse jsou v textu reflektovány dvě desítky českých a zahraničních auditivních dokumentů z let 2010 - 2022 vykazující zásadní prvky sociální subjektivity a apelativnosti v autoreferenčním rámci. K analýze jsou přivzaty další koncepty z oblasti filmové teorie a naratologie (T. de Bromhead, P. Branko, C. de Plantinga, D. Bordwell), pro podporu v tématech introspekcech a sebereflexe jsou využity i perspektivy etnografické a autoetnografické (D. Reed-Danahay, C. Russel, L. Richardson). Studie odpovídá na otázku, jak se projevuje performativní modus v autorském rozhlasovém dokumentu, jaké jsou jeho výhody a omezení? Zásadní pozornost je věnována i etickým otázkám především ve vztazích mezi autorem a sociálními herci. S přihlédnutím k teorii reen-actmentu (inscenování) a stylizaci sociálních herců zkoumá studie i terapeutické funkce dokumentu a zabývá se proměňujícími se podmínkami recepce auditivního díla v éře radia on demand.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Autorský rozhlasový dokumentu
ISBN
978-80-7331-525-2
Number of pages of the result
122
Pages from-to
17-138
Number of pages of the book
473
Publisher name
NAMU
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—