All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Hearing Children of Deaf Parents and School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73623247" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73623247 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://socialniprace.cz/article/slysici-deti-neslysicich-rodicu-a-skola/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/slysici-deti-neslysicich-rodicu-a-skola/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Slyšící děti neslyšících rodičů a škola

  • Original language description

    CÍLE: Popsat sociální rizika, která provázejí školní docházku slyšících dětí neslyšících rodičů (CODA) v České republice, a navrhnout možná řešení na úrovni nástrojů a institucí sociální práce. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Do výzkumu jsme vstupovali z báze poznatků o bilingvismu a kultuře Neslyšících. Průběžné výsledky zkoumání rozkrývaly témata spojená s teoriemi potřeb a s poznatky o příčinách, projevech a rizicích deprivace. METODY: Kvalitativní strategie výzkumu uplatněná ve dvou návazných šetřeních, kdy první bylo zaměřeno na prožívání dětství CODA se zaměření na tlumočení neslyšícím rodičům a druhé na prožívání rodičovství rodiči CODA. VÝSLEDKY: Výsledky výzkumu odkrývají sociální faktory oslabující CODA během školní docházky, které není v moci neslyšících rodičů plně prevenovat. Rodiče hledají neformální strategie podpory svých dětí ve zvládání školních povinností, ne vždy však úspěšně. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Potíže rodin vychovávajících CODA školního věku se jeví být preventabilní. K tomuto účelu navrhujeme zapojení školního sociálního pracovníka do podpory těchto dětí a/nebo zařazení CODA mezi děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Nepříliš náročné, ale efektivní úpravy organizace školní docházky CODA by mimo jiné zvýšily jejich šance na úspěšnost školní docházky, a tím i na lepší připravenost na sekundární a terciální vzdělávání a podpořily by jejich šance na trhu práce.

  • Czech name

    Slyšící děti neslyšících rodičů a škola

  • Czech description

    CÍLE: Popsat sociální rizika, která provázejí školní docházku slyšících dětí neslyšících rodičů (CODA) v České republice, a navrhnout možná řešení na úrovni nástrojů a institucí sociální práce. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Do výzkumu jsme vstupovali z báze poznatků o bilingvismu a kultuře Neslyšících. Průběžné výsledky zkoumání rozkrývaly témata spojená s teoriemi potřeb a s poznatky o příčinách, projevech a rizicích deprivace. METODY: Kvalitativní strategie výzkumu uplatněná ve dvou návazných šetřeních, kdy první bylo zaměřeno na prožívání dětství CODA se zaměření na tlumočení neslyšícím rodičům a druhé na prožívání rodičovství rodiči CODA. VÝSLEDKY: Výsledky výzkumu odkrývají sociální faktory oslabující CODA během školní docházky, které není v moci neslyšících rodičů plně prevenovat. Rodiče hledají neformální strategie podpory svých dětí ve zvládání školních povinností, ne vždy však úspěšně. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Potíže rodin vychovávajících CODA školního věku se jeví být preventabilní. K tomuto účelu navrhujeme zapojení školního sociálního pracovníka do podpory těchto dětí a/nebo zařazení CODA mezi děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Nepříliš náročné, ale efektivní úpravy organizace školní docházky CODA by mimo jiné zvýšily jejich šance na úspěšnost školní docházky, a tím i na lepší připravenost na sekundární a terciální vzdělávání a podpořily by jejich šance na trhu práce.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Socialni Prace

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    86-98

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85183156799