Recognition of irony in text by hearing and hearing-impaired children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73628046" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73628046 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333207933" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333207933</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozpoznávání ironie v textu slyšícími dětmi a dětmi se sluchovým postižením
Original language description
Tento příspěvek vychází ze stejnojmenné bakalářské práce. Jedná se o jednu z prvních studií chápání ironie dětmi se sluchovým postižením na našem území. Pochopení ironie z textu je problematická oblast, zvláště pokud se výzkum týká věku, ve kterém jsou toho děti již schopné. Naše studie se zaměřuje na textovou ironii, kde lze odhalit metaforický záměr pouze z kontextu příběhu. Srovnáváme zde výsledky rozpoznání ironie v textu u skupin slyšících dětí a dětí s vadou sluchu navštěvujících 4.–5. a 8.–9. třídy ZŠ. Kromě toho, zda neslyšící děti jsou z kontextu schopny ironii rozpoznat, nás zajímá také, zda má na rozpoznání vliv druh ironie a zda se schopnost ironii identifikovat případně zlepšuje s věkem, výsledky srovnáváme s jejich slyšícími vrstevníky.
Czech name
Rozpoznávání ironie v textu slyšícími dětmi a dětmi se sluchovým postižením
Czech description
Tento příspěvek vychází ze stejnojmenné bakalářské práce. Jedná se o jednu z prvních studií chápání ironie dětmi se sluchovým postižením na našem území. Pochopení ironie z textu je problematická oblast, zvláště pokud se výzkum týká věku, ve kterém jsou toho děti již schopné. Naše studie se zaměřuje na textovou ironii, kde lze odhalit metaforický záměr pouze z kontextu příběhu. Srovnáváme zde výsledky rozpoznání ironie v textu u skupin slyšících dětí a dětí s vadou sluchu navštěvujících 4.–5. a 8.–9. třídy ZŠ. Kromě toho, zda neslyšící děti jsou z kontextu schopny ironii rozpoznat, nás zajímá také, zda má na rozpoznání vliv druh ironie a zda se schopnost ironii identifikovat případně zlepšuje s věkem, výsledky srovnáváme s jejich slyšícími vrstevníky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jazyky v pohybu a potenciál změny. Sborník příspěvků z 19.–23. ročníku mezinárodního setkání mladých lingvistů
ISBN
978-80-244-6473-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
216-234
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
May 15, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—