All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Recognition of irony in text by hearing and hearing-impaired children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73628046" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73628046 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333207933" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333207933</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozpoznávání ironie v textu slyšícími dětmi a dětmi se sluchovým postižením

  • Original language description

    Tento příspěvek vychází ze stejnojmenné bakalářské práce. Jedná se o jednu z prvních studií chápání ironie dětmi se sluchovým postižením na našem území. Pochopení ironie z textu je problematická oblast, zvláště pokud se výzkum týká věku, ve kterém jsou toho děti již schopné. Naše studie se zaměřuje na textovou ironii, kde lze odhalit metaforický záměr pouze z kontextu příběhu. Srovnáváme zde výsledky rozpoznání ironie v textu u skupin slyšících dětí a dětí s vadou sluchu navštěvujících 4.–5. a 8.–9. třídy ZŠ. Kromě toho, zda neslyšící děti jsou z kontextu schopny ironii rozpoznat, nás zajímá také, zda má na rozpoznání vliv druh ironie a zda se schopnost ironii identifikovat případně zlepšuje s věkem, výsledky srovnáváme s jejich slyšícími vrstevníky.

  • Czech name

    Rozpoznávání ironie v textu slyšícími dětmi a dětmi se sluchovým postižením

  • Czech description

    Tento příspěvek vychází ze stejnojmenné bakalářské práce. Jedná se o jednu z prvních studií chápání ironie dětmi se sluchovým postižením na našem území. Pochopení ironie z textu je problematická oblast, zvláště pokud se výzkum týká věku, ve kterém jsou toho děti již schopné. Naše studie se zaměřuje na textovou ironii, kde lze odhalit metaforický záměr pouze z kontextu příběhu. Srovnáváme zde výsledky rozpoznání ironie v textu u skupin slyšících dětí a dětí s vadou sluchu navštěvujících 4.–5. a 8.–9. třídy ZŠ. Kromě toho, zda neslyšící děti jsou z kontextu schopny ironii rozpoznat, nás zajímá také, zda má na rozpoznání vliv druh ironie a zda se schopnost ironii identifikovat případně zlepšuje s věkem, výsledky srovnáváme s jejich slyšícími vrstevníky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jazyky v pohybu a potenciál změny. Sborník příspěvků z 19.–23. ročníku mezinárodního setkání mladých lingvistů

  • ISBN

    978-80-244-6473-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    216-234

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    May 15, 2023

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article