The trauma of child war refugees from Ukraine in the context of education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73620868" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73620868 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/47813059:19510/23:A0000485
Result on the web
<a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-1-2" target="_blank" >10.5817/SP2023-1-2</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání
Original language description
Cílem této kvalitativní studie je představit a analyzovat příběhy dětských uprchlíků z Ukra-jiny. Srovnáváme je se situací dětských uprchlíků z předchozích válečných konfliktů v Evro-pě, abychom dosáhly lepšího porozumění jejich zkušenostem, postojům a potřebám.Za pomoci narativní analýzy bylo zkoumáno 43 vyprávění dětí a mladých osob ve věku7 až 20 let, přičemž převažovaly příběhy dětí do 11 let. Tato studie poukazuje na možnouprovázanost nucené migrace a traumatu, jehož popis se zrcadlí v některých dětských textech,a zároveň chce podtrhnout důležitost školy, v níž se může pracovat s konfliktními emocemii s prožívaným traumatem. Dětským uprchlíkům je třeba poskytnout nezbytnou a kulturněcitlivou intervenci a usnadnit jim přechod do nové společnosti a životní role.
Czech name
Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání
Czech description
Cílem této kvalitativní studie je představit a analyzovat příběhy dětských uprchlíků z Ukra-jiny. Srovnáváme je se situací dětských uprchlíků z předchozích válečných konfliktů v Evro-pě, abychom dosáhly lepšího porozumění jejich zkušenostem, postojům a potřebám.Za pomoci narativní analýzy bylo zkoumáno 43 vyprávění dětí a mladých osob ve věku7 až 20 let, přičemž převažovaly příběhy dětí do 11 let. Tato studie poukazuje na možnouprovázanost nucené migrace a traumatu, jehož popis se zrcadlí v některých dětských textech,a zároveň chce podtrhnout důležitost školy, v níž se může pracovat s konfliktními emocemii s prožívaným traumatem. Dětským uprchlíkům je třeba poskytnout nezbytnou a kulturněcitlivou intervenci a usnadnit jim přechod do nové společnosti a životní role.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50701 - Cultural and economic geography
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
2336-4521
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
35-59
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85184881173