INSTAGRAMMIZATION OF ARTISTIC TATTOOING: THE INFLUENCE OF SOCIAL PLATFORMS ON CREATION OF ARTISTIC TATTOOS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73629291" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73629291 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/6/2025/01/medialni_studia_2_2024_Psutka.pdf" target="_blank" >https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/6/2025/01/medialni_studia_2_2024_Psutka.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Instagramizace uměleckého tetování : vliv sociálních platforem na tvorbu umělecké tatuáže
Original language description
Cílem tohoto výzkumu je analyzovat zkušenosti tatérů věnujících se tvorbě uměleckéhotetování, kteří aktivně využívají sociální platformy. Článek představuje tři témata, kterávyplynula z analýzy dat pojících se se vztahem mezi tatéry a těmito platformami. Prvnímtématem jsou zkušenosti tatérů s novým digitálním trhem, který vznikl s nástupem sociálních platforem, včetně zjištění, jaké klady a zápory s sebou může přinášet. Druhým tématem je vliv platforem na kreativní autonomii: jak sociální platformy ovlivňují rozhodovánítatérů a jakým způsobem ovlivňují podobu jejich tvůrčího procesu. Poslední část článku sevěnuje problematice stírání hranic mezi osobním a pracovním životem ve spojitosti s používáním platforem. Výzkum je založen na datech získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uměleckými tatéry a následné tematické analýze těchto dat. Z analýzy datvyplývá, že sociální platformy mají klíčový vliv na obchodní strategie uměleckých tatérůa nový digitální trh; hlavním zdrojem jejich zakázek se stala zejména platforma Instagram.V textu ukazuji, že užívání platforem vede také k negativním důsledkům, které mohouovlivnit jak samotné tatéry, tak také jejich práci. Tato negativa v textu označuji jako vykořisťování pozornosti, dopad na duševní zdraví tatérů, prekarita, ohrožení kreativní identitynebo také stírání hranic mezi pracovním a osobním životem. Text nastiňuje faktory, jimžčelí tatéři i většina ostatních tvůrčích pracovníků při působení na platformách, a prezentuje, jak tyto vlivy vnímají samotní umělečtí tatéři.
Czech name
Instagramizace uměleckého tetování : vliv sociálních platforem na tvorbu umělecké tatuáže
Czech description
Cílem tohoto výzkumu je analyzovat zkušenosti tatérů věnujících se tvorbě uměleckéhotetování, kteří aktivně využívají sociální platformy. Článek představuje tři témata, kterávyplynula z analýzy dat pojících se se vztahem mezi tatéry a těmito platformami. Prvnímtématem jsou zkušenosti tatérů s novým digitálním trhem, který vznikl s nástupem sociálních platforem, včetně zjištění, jaké klady a zápory s sebou může přinášet. Druhým tématem je vliv platforem na kreativní autonomii: jak sociální platformy ovlivňují rozhodovánítatérů a jakým způsobem ovlivňují podobu jejich tvůrčího procesu. Poslední část článku sevěnuje problematice stírání hranic mezi osobním a pracovním životem ve spojitosti s používáním platforem. Výzkum je založen na datech získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uměleckými tatéry a následné tematické analýze těchto dat. Z analýzy datvyplývá, že sociální platformy mají klíčový vliv na obchodní strategie uměleckých tatérůa nový digitální trh; hlavním zdrojem jejich zakázek se stala zejména platforma Instagram.V textu ukazuji, že užívání platforem vede také k negativním důsledkům, které mohouovlivnit jak samotné tatéry, tak také jejich práci. Tato negativa v textu označuji jako vykořisťování pozornosti, dopad na duševní zdraví tatérů, prekarita, ohrožení kreativní identitynebo také stírání hranic mezi pracovním a osobním životem. Text nastiňuje faktory, jimžčelí tatéři i většina ostatních tvůrčích pracovníků při působení na platformách, a prezentuje, jak tyto vlivy vnímají samotní umělečtí tatéři.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EH23_021%2F0008382" target="_blank" >EH23_021/0008382: Complex research and support for the development of cultural and creative industries in the Olomouc agglomeration</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
2464-4846
Volume of the periodical
2024
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
26
Pages from-to
6-31
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85215306888