Stanislav Sucharda 1866 - 1916: Emotions of the Nation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73629799" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73629799 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanislav Sucharda. Emoce národa
Original language description
Výstava Stanislav Sucharda 1866 – 1916: Emoce národa je věnována pomníkové tvorbě tohoto předního českého sochaře a medailéra přelomu 19. a 20. století. Vedle Suchardových realizovaných pomníků (Františka Palackého a Karla Bendla) jsou představeny i jeho další pomníkové koncepty pozoruhodné formálním odklonem od konzervativního pojetí sklonku 19. století k modernismu. Aktivní sokolství podpořilo Suchardovu fascinaci idealizovaným světem slovanského pohanství, vznik originálního ikonografického repertoáru a značně nekonvenčních pomníkových návrhů. Někdejší žák, asistent a následovník Josefa Václava Myslbeka se kolem roku 1900 zcela nadchl tvorbou francouzského génia Augusta Rodina a dalších západoevropských průkopníků moderního sochařství. Suchardův radikální odvrat od dosud převládajícího myslbekovského výrazu a sentimentálních námětů se promítl do zásadní proměny jeho vlastního díla (kreseb, medailérské tvorby i monumentální skulptury), v jehož závěrečném období pak rodinovskou impresi vystřídal ryze moderní výraz. Sucharda se nicméně zasloužil i o širší recepci progresivních uměleckých trendů českým prostředím, neboť právě v této přelomové době stál (spolu s Janem Kotěrou a Janem Preislerem) v čele Spolku výtvarných umělců Mánes.
Czech name
Stanislav Sucharda. Emoce národa
Czech description
Výstava Stanislav Sucharda 1866 – 1916: Emoce národa je věnována pomníkové tvorbě tohoto předního českého sochaře a medailéra přelomu 19. a 20. století. Vedle Suchardových realizovaných pomníků (Františka Palackého a Karla Bendla) jsou představeny i jeho další pomníkové koncepty pozoruhodné formálním odklonem od konzervativního pojetí sklonku 19. století k modernismu. Aktivní sokolství podpořilo Suchardovu fascinaci idealizovaným světem slovanského pohanství, vznik originálního ikonografického repertoáru a značně nekonvenčních pomníkových návrhů. Někdejší žák, asistent a následovník Josefa Václava Myslbeka se kolem roku 1900 zcela nadchl tvorbou francouzského génia Augusta Rodina a dalších západoevropských průkopníků moderního sochařství. Suchardův radikální odvrat od dosud převládajícího myslbekovského výrazu a sentimentálních námětů se promítl do zásadní proměny jeho vlastního díla (kreseb, medailérské tvorby i monumentální skulptury), v jehož závěrečném období pak rodinovskou impresi vystřídal ryze moderní výraz. Sucharda se nicméně zasloužil i o širší recepci progresivních uměleckých trendů českým prostředím, neboť právě v této přelomové době stál (spolu s Janem Kotěrou a Janem Preislerem) v čele Spolku výtvarných umělců Mánes.
Classification
Type
E<sub>nekrit</sub> - Exhibition
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Městská galerie Litomyšl
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
4
Foreign attendee count
—
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce