Peer mediation as an approach and method of resolving conflicts between pupils at school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F14%3A33141181" target="_blank" >RIV/61989592:15220/14:33141181 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
Original language description
Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi.
Czech name
Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
Czech description
Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Mediace a reflexe jejích aktuálních trendů
ISBN
978-80-7502-047-5
Number of pages of the result
29
Pages from-to
241-269
Number of pages of the book
416
Publisher name
Leges
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—