All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Exclusion from physical education – the way out of this?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73598044" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73598044 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989592:15510/19:73598044

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)

  • Original language description

    Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.

  • Czech name

    Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)

  • Czech description

    Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tělesná výchova a sport mládeže

  • ISSN

    1210-7689

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    85

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    2-9

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database