Exclusion from physical education – the way out of this?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F19%3A73598044" target="_blank" >RIV/61989592:15220/19:73598044 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15510/19:73598044
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)
Original language description
Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.
Czech name
Uvolnění z tělesné výchovy – jak z toho ven? (I. část)
Czech description
Z hlediska pohybových aktivit je třeba zvýšenou pozornost věnovat potřebám žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním. Zahraniční zkušenosti ukazují, že v některých státech je dominantní skupina žáků s postižením běžně integrována do všech předmětů, včetně školní TV. PA hrají klíčovou roli při společenském začlenění žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním, jejich osobnostně-sociálním formování nebo při prevenci zdravotních rizik vztahujících se k nedostatečné realizaci pohybových aktivit. Pokud se nesetkají s pestrou nabídkou PA ve školní TV nebo školou organizovaných mimoškolních činnostech a nebudou mít sociální kontakt, možnost sdílet emoce a rozvíjet své motorické kompetence, mají v pozdějším věku velmi snížené možnosti a tím i k podpoře vlastního zdraví a zvyšování kvality života. Cílem článku je poukázat na problematické uplatňování bezdůvodného uvolňování ze školní tělesné výchovy v praxi a navrhuje implementaci legislativy s ohledem na mezinárodní i národní normy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná výchova a sport mládeže
ISSN
1210-7689
e-ISSN
—
Volume of the periodical
85
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
2-9
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—