The addressees of regulation: to what extent may the concept of an undertaking be applied in public procurement law?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F22%3A73617719" target="_blank" >RIV/61989592:15220/22:73617719 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Adresáti právní úpravy – jak dalece se koncept soutěžitele promítá do zakázkového práva?
Original language description
Legislativa týkající se soutěžního práva, stejně jako sektorová regulace některých odvětví (např. elektronické komunikace, energetika apod.), jsou příznačné tím, že za svého adresáta označují soutěžitele, který je primárně vymezován jako ekonomická, nikoliv právní jednotka, tedy jako faktická entita, která se může skládat i z více jednotek právních, typicky více právnických osob. Tento přístup umožňuje zohlednit reálné fungování trhů a působení ekonomických subjektů na něm, v právu však není zcela obvyklý a jeho zavedení do praxe může působit obtíže. Českému Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále též „ÚOHS“), který je za aplikaci soutěžního práva v České republice zodpovědný, se podařilo koncept soutěžitele jako ekonomické jednotky do praxe prosadit relativně záhy, na rozdíl od jiných středoevropských států jako Polsko nebo Slovensko.ÚOHS ovšem odpovídá nejen za aplikaci práva soutěžního, současně i mimo jiné vykonává dozor nad dodržováním pravidel stanovených zákonem o zadávání veřejných zakázek . Tato pravidla rovněž přispívají k řádnému fungování trhů, a plní tedy obdobnou funkci jako zákon o ochraně hospodářské soutěže . Mohou i ony brát v potaz komplexní tržní působení ekonomických, nejen jednotlivých právních jednotek? A pokud ne, může to mít dopady na jednotnost praxe ÚOHS?
Czech name
Adresáti právní úpravy – jak dalece se koncept soutěžitele promítá do zakázkového práva?
Czech description
Legislativa týkající se soutěžního práva, stejně jako sektorová regulace některých odvětví (např. elektronické komunikace, energetika apod.), jsou příznačné tím, že za svého adresáta označují soutěžitele, který je primárně vymezován jako ekonomická, nikoliv právní jednotka, tedy jako faktická entita, která se může skládat i z více jednotek právních, typicky více právnických osob. Tento přístup umožňuje zohlednit reálné fungování trhů a působení ekonomických subjektů na něm, v právu však není zcela obvyklý a jeho zavedení do praxe může působit obtíže. Českému Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále též „ÚOHS“), který je za aplikaci soutěžního práva v České republice zodpovědný, se podařilo koncept soutěžitele jako ekonomické jednotky do praxe prosadit relativně záhy, na rozdíl od jiných středoevropských států jako Polsko nebo Slovensko.ÚOHS ovšem odpovídá nejen za aplikaci práva soutěžního, současně i mimo jiné vykonává dozor nad dodržováním pravidel stanovených zákonem o zadávání veřejných zakázek . Tato pravidla rovněž přispívají k řádnému fungování trhů, a plní tedy obdobnou funkci jako zákon o ochraně hospodářské soutěže . Mohou i ony brát v potaz komplexní tržní působení ekonomických, nejen jednotlivých právních jednotek? A pokud ne, může to mít dopady na jednotnost praxe ÚOHS?
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50501 - Law
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Hospodářská soutěž a veřejné zakázky. Synergie a průsečíky.
ISBN
978-80-7380-880-8
Number of pages of the result
11
Pages from-to
"86 "- 96
Number of pages of the book
382
Publisher name
Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—