All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"Learn to be wise, son" or the benefit of the student as an aspect relevant to the determination of compensation for a Loss of Earnings

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F23%3A73623134" target="_blank" >RIV/61989592:15220/23:73623134 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://app.beck-online.cz/bo/chapterview-document.seam?documentId=nrptembsgnpxa4s7geyv6427gm4dc&groupIndex=3&rowIndex=0&refSource=search-facets#" target="_blank" >https://app.beck-online.cz/bo/chapterview-document.seam?documentId=nrptembsgnpxa4s7geyv6427gm4dc&groupIndex=3&rowIndex=0&refSource=search-facets#</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Uč se synu moudrým býti“ aneb prospěch studenta jako aspekt podstatný pro určení náhrady za ztrátu na výdělku.

  • Original language description

    Nárok na náhradu za ztrátu na výdělku představuje jeden z několika nároků v rámci druhů náhrad, které zákoník práce předpokládá v případě vzniku pracovního úrazu či nemoci z povolání. Nárok na náhradu za ztrátu na výdělku je dvojí a sice po dobu pracovní neschopnosti a po skončení pracovní neschopnosti. Oba nároky si lze zjednodušeně představit již podle jejich názvu, nicméně výpočet jednotlivých nároků může zakládat mnohé komplikace a ve svém důsledku i výkladové problémy, což dokládá i rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 29. 10. 2021, sp. zn. 21 Cdo 577/2020. Článek přibližuje skutkovou situaci studenta, který byl zraněn při praktické výuce a následně se domáhal shora uvedené náhrady. Rozhodnutí Nejvyššího soudu přináší přehled základních aspektů nezbytných pro správné právní zhodnocení normy s relativně neurčitou (abstraktní) hypotézou u pravděpodobného výdělku, který představuje jednu ze složek vymezujících rozsah zkoumané náhrady. Jak napovídá i samotný název článku, rozhodným může být mimo jiné i prospěch studenta. Tímto přístupem nicméně soudy vstupují na pomyslný „tenký led“, neboť hodnocení samotného přístupu studentů by totiž mělo jít ruku v ruce s hodnocením vzdělávacího rámce a edukačního přístupu. V rámci základního vymezení nebude opomenuto ani obecné přiblížení školních úrazů, historického učebního poměru a pozornost bude věnována též odměňování učňů a praktikantů. Tzv. bezplatné praxe za situace výkonu produktivní činnosti praktikantů jsou častým nešvarem, a je potřebné upozorňovat na negativní důsledky, které s sebou tyto přístupy mohou pro zaměstnavatele přinášet.

  • Czech name

    "Uč se synu moudrým býti“ aneb prospěch studenta jako aspekt podstatný pro určení náhrady za ztrátu na výdělku.

  • Czech description

    Nárok na náhradu za ztrátu na výdělku představuje jeden z několika nároků v rámci druhů náhrad, které zákoník práce předpokládá v případě vzniku pracovního úrazu či nemoci z povolání. Nárok na náhradu za ztrátu na výdělku je dvojí a sice po dobu pracovní neschopnosti a po skončení pracovní neschopnosti. Oba nároky si lze zjednodušeně představit již podle jejich názvu, nicméně výpočet jednotlivých nároků může zakládat mnohé komplikace a ve svém důsledku i výkladové problémy, což dokládá i rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 29. 10. 2021, sp. zn. 21 Cdo 577/2020. Článek přibližuje skutkovou situaci studenta, který byl zraněn při praktické výuce a následně se domáhal shora uvedené náhrady. Rozhodnutí Nejvyššího soudu přináší přehled základních aspektů nezbytných pro správné právní zhodnocení normy s relativně neurčitou (abstraktní) hypotézou u pravděpodobného výdělku, který představuje jednu ze složek vymezujících rozsah zkoumané náhrady. Jak napovídá i samotný název článku, rozhodným může být mimo jiné i prospěch studenta. Tímto přístupem nicméně soudy vstupují na pomyslný „tenký led“, neboť hodnocení samotného přístupu studentů by totiž mělo jít ruku v ruce s hodnocením vzdělávacího rámce a edukačního přístupu. V rámci základního vymezení nebude opomenuto ani obecné přiblížení školních úrazů, historického učebního poměru a pozornost bude věnována též odměňování učňů a praktikantů. Tzv. bezplatné praxe za situace výkonu produktivní činnosti praktikantů jsou častým nešvarem, a je potřebné upozorňovat na negativní důsledky, které s sebou tyto přístupy mohou pro zaměstnavatele přinášet.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50501 - Law

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Právní rozhledy

  • ISSN

    1210-6410

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2023

  • Issue of the periodical within the volume

    11

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    381-389

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database