The process of concept formation in children with hearing impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33155789" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33155789 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením
Original language description
Cílem publikace bylo na základě informací z dostupných odborných pramenů a předchozích výzkumů vytvořit výtvarnou úlohu, na základě níž by bylo možné popsat případné odlišností ve výše zmíněném zpracování a reakci ve vztahu k intaktní populaci. Tyto poznatky by pak měly být převedeny do praxe a stát se tak případným základe pro revizi některých výchovně-vzdělávacích postupů u žáků se sluchovým postižením. Teoretickým podkladem pro realizovaný výzkum se staly dostupné tuzemské i zahraniční odborné publikace. Postupně byla rozvíjena témata, která úzce souvisí s cílem práce. Nejdříve byla vymezena charakteristika sluchového postižení a jeho dopad na nositele. Dále pak byla zpracována témata: výchova a vzdělávání, učení, inteligence a myšlení, komunikace,fantazie a tvořivost a arteterapie a artefiletika. Uvedená témata byla dávána do souvislosti se sluchovým postižením. Realizovaný výzkum je podrobně popsán v samostatné kapitole. Pro naplnění cílů publikace, popsání přístupu a reakce žáků
Czech name
Pojmotvorný proces u dětí se sluchovým postižením
Czech description
Cílem publikace bylo na základě informací z dostupných odborných pramenů a předchozích výzkumů vytvořit výtvarnou úlohu, na základě níž by bylo možné popsat případné odlišností ve výše zmíněném zpracování a reakci ve vztahu k intaktní populaci. Tyto poznatky by pak měly být převedeny do praxe a stát se tak případným základe pro revizi některých výchovně-vzdělávacích postupů u žáků se sluchovým postižením. Teoretickým podkladem pro realizovaný výzkum se staly dostupné tuzemské i zahraniční odborné publikace. Postupně byla rozvíjena témata, která úzce souvisí s cílem práce. Nejdříve byla vymezena charakteristika sluchového postižení a jeho dopad na nositele. Dále pak byla zpracována témata: výchova a vzdělávání, učení, inteligence a myšlení, komunikace,fantazie a tvořivost a arteterapie a artefiletika. Uvedená témata byla dávána do souvislosti se sluchovým postižením. Realizovaný výzkum je podrobně popsán v samostatné kapitole. Pro naplnění cílů publikace, popsání přístupu a reakce žáků
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4812-1
Number of pages
197
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—