All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the Moral Value of Emotions: Kant, Aristotle, and von Hildebrand

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156111" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156111 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Otázka mravní hodnoty emocí se zřetelem k Aristotelovi, Kantovi a von Hildebrandovi

  • Original language description

    Cílem článku je srovnání tří přístupů k otázce mravní hodnoty emocí. První z nich, Kantův, neponechává téměř žádný prostor pro mravní hodnocení emocí. Jedinou emocí, které lze podle Kanta připsat mravní hodnotu, je úcta k zákonu. Druhý přístup, reprezentovaný Aristotelem, přiznává emocím mravní hodnotu v míře, v níž jsou utvářeny dobrými a špatnými habity, tzn. mravními ctnostmi a neřestmi. Třetí, von Hildebrandův, přijímá Aristotelův přístup, navíc ale poukazuje na možnost modifikovat emoce i bezprostředně v jejich průběhu buď tzv. "sankcionováním" nebo "dezavuováním". Von Hildebrand tak ukazuje, že emoce jsou přivtěleny k svobodě a zodpovědnosti nejen prostřednictvím ctností a neřestí, ale rovněž tím, jaké stanovisko k nim zaujímáme ve chvíli, kdy jeaktuálně prožíváme.

  • Czech name

    Otázka mravní hodnoty emocí se zřetelem k Aristotelovi, Kantovi a von Hildebrandovi

  • Czech description

    Cílem článku je srovnání tří přístupů k otázce mravní hodnoty emocí. První z nich, Kantův, neponechává téměř žádný prostor pro mravní hodnocení emocí. Jedinou emocí, které lze podle Kanta připsat mravní hodnotu, je úcta k zákonu. Druhý přístup, reprezentovaný Aristotelem, přiznává emocím mravní hodnotu v míře, v níž jsou utvářeny dobrými a špatnými habity, tzn. mravními ctnostmi a neřestmi. Třetí, von Hildebrandův, přijímá Aristotelův přístup, navíc ale poukazuje na možnost modifikovat emoce i bezprostředně v jejich průběhu buď tzv. "sankcionováním" nebo "dezavuováním". Von Hildebrand tak ukazuje, že emoce jsou přivtěleny k svobodě a zodpovědnosti nejen prostřednictvím ctností a neřestí, ale rovněž tím, jaké stanovisko k nim zaujímáme ve chvíli, kdy jeaktuálně prožíváme.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA15-10061S" target="_blank" >GA15-10061S: The Phenomenological Ethics of Dietrich von Hildebrand</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia neoaristotelica

  • ISSN

    1214-8407

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2015

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    5-25

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database