Social pedagogy and its methods
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156520" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156520 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální pedagogika a její metody
Original language description
Monografie se zabývá sociální pedagogikou a jejími metodami. Jejím cílem je na pozadí současného pojetí sociální pedagogiky identifikovat metody, které v praxi sociální pedagog používá. Nejdříve vymezuje roli metod ve výchovně vzdělávacím procesu, poté vrámci krátkého exkurzu do historie předkládá kořeny metod u významných pedagogů (např. Dona Bosca či A. S. Makarenka). Publikace zároveň poukazuje na stav metod v disciplínách, se kterými sociální pedagogika úzce spolupracuje (např. v didaktice, sociální práci, speciální pedagogice i psychologii). Dále se monografie věnuje stavu metod v sociální pedagogice v České republice a na Slovensku. Především se orientuje na význam metod nepřímého výchovného působení. Zároveň zpracovává pojetí sociální pedagogiky a metod v Polsku, Německu, Velké Británi a také ve Skandinávii. Publikace prezentuje a analyzuje výsledky pilotáže realizované v roce 2015 mezi studenty oboru Sociální pedagogika na Cyrilometodějské teologické fakultě. Daný výzkum si mi
Czech name
Sociální pedagogika a její metody
Czech description
Monografie se zabývá sociální pedagogikou a jejími metodami. Jejím cílem je na pozadí současného pojetí sociální pedagogiky identifikovat metody, které v praxi sociální pedagog používá. Nejdříve vymezuje roli metod ve výchovně vzdělávacím procesu, poté vrámci krátkého exkurzu do historie předkládá kořeny metod u významných pedagogů (např. Dona Bosca či A. S. Makarenka). Publikace zároveň poukazuje na stav metod v disciplínách, se kterými sociální pedagogika úzce spolupracuje (např. v didaktice, sociální práci, speciální pedagogice i psychologii). Dále se monografie věnuje stavu metod v sociální pedagogice v České republice a na Slovensku. Především se orientuje na význam metod nepřímého výchovného působení. Zároveň zpracovává pojetí sociální pedagogiky a metod v Polsku, Německu, Velké Británi a také ve Skandinávii. Publikace prezentuje a analyzuje výsledky pilotáže realizované v roce 2015 mezi studenty oboru Sociální pedagogika na Cyrilometodějské teologické fakultě. Daný výzkum si mi
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4885-5
Number of pages
182
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—