All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The relationship of secondary school students to education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F17%3A73584297" target="_blank" >RIV/61989592:15260/17:73584297 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.paidagogos.net/issues/2017/2/article.php?id=6" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2017/2/article.php?id=6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah studentů středních škol ke vzdělání

  • Original language description

    Článek reaguje na situaci, kdy v posledních dvaceti letech došlo v České republice ke značnému nárůstu vysokoškolsky vzdělaných lidí a aktuálně na vysoké školy nastupuje až 60 % z populačního ročníku. Zvyšování počtu studentů, kteří se hlásí ke studiu na vysokou školu, je možné zaznamenat i v rámci oboru Sociální pedagogika na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Z tohoto důvodu byl v loňském roce realizován první výzkum, zaměřený na postoje studentů středních škol ke vzdělání. Popis a výsledky výzkumu jsou dostupné v článku Potměšilová a Fojtíková Roubalová (2017). Níže prezentovaný výzkum je tak návazným výzkumem, jeho cílem je popsat vztah studentů vybraných středních škol ke vzdělání a získat tak hlubší přehled o studentech, kteří se hlásí ke studiu na Cyrilometodějskou teologickou fakultu. Stanovené výzkumné otázky a hypotézy byly ověřovány prostřednictvím popisné statistiky, explorační faktorové analýzy a korelační analýzy. K důležitým závěrům výzkumu patří, že vztah ke vzdělávání je u výzkumného souboru ovlivněn čtyřmi faktory - ekonomickým zhodnocením vzdělání v budoucnu, schopností a ochotou pracovat, důrazem na kvalitu vzdělávání a uznáním hodnoty vzdělání jako takového. Na základě testování hypotéz bylo potvrzeno, že pozitivnější vztah ke vzdělání mají mladší respondenti, dívky a studenti gymnázií. Naopak se nepotvrdila hypotéza, že na vztah respondentů ke vzdělání má vliv dosažené vzdělání rodičů

  • Czech name

    Vztah studentů středních škol ke vzdělání

  • Czech description

    Článek reaguje na situaci, kdy v posledních dvaceti letech došlo v České republice ke značnému nárůstu vysokoškolsky vzdělaných lidí a aktuálně na vysoké školy nastupuje až 60 % z populačního ročníku. Zvyšování počtu studentů, kteří se hlásí ke studiu na vysokou školu, je možné zaznamenat i v rámci oboru Sociální pedagogika na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Z tohoto důvodu byl v loňském roce realizován první výzkum, zaměřený na postoje studentů středních škol ke vzdělání. Popis a výsledky výzkumu jsou dostupné v článku Potměšilová a Fojtíková Roubalová (2017). Níže prezentovaný výzkum je tak návazným výzkumem, jeho cílem je popsat vztah studentů vybraných středních škol ke vzdělání a získat tak hlubší přehled o studentech, kteří se hlásí ke studiu na Cyrilometodějskou teologickou fakultu. Stanovené výzkumné otázky a hypotézy byly ověřovány prostřednictvím popisné statistiky, explorační faktorové analýzy a korelační analýzy. K důležitým závěrům výzkumu patří, že vztah ke vzdělávání je u výzkumného souboru ovlivněn čtyřmi faktory - ekonomickým zhodnocením vzdělání v budoucnu, schopností a ochotou pracovat, důrazem na kvalitu vzdělávání a uznáním hodnoty vzdělání jako takového. Na základě testování hypotéz bylo potvrzeno, že pozitivnější vztah ke vzdělání mají mladší respondenti, dívky a studenti gymnázií. Naopak se nepotvrdila hypotéza, že na vztah respondentů ke vzdělání má vliv dosažené vzdělání rodičů

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    104-119

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database