All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The a academic environment can be open to people with a mild intellectual disability – information about the Erasmus+ Inclusive Campus Life project

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F19%3A73597423" target="_blank" >RIV/61989592:15260/19:73597423 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=2440" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=2440</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Akademické prostředí může být otevřené lidem s lehkým mentálním postižením – informace o projektu Erasmus Inclusive Campus Life

  • Original language description

    Článek se zabývá genezí realizace projektu Erasmus+ Inclusive Campus Life a východisky univerzitní podpory ve vzdělávání a zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením na UPOL, resp. na univerzitách v ČR. Dále je definován pojem inklusivní univerzita a jsou vymezeny možné příležitosti pro vzdělávání i zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením, včetně jejich přínosného zapojení do výuky jako pomocných lektorů v akademickém prostředí.

  • Czech name

    Akademické prostředí může být otevřené lidem s lehkým mentálním postižením – informace o projektu Erasmus Inclusive Campus Life

  • Czech description

    Článek se zabývá genezí realizace projektu Erasmus+ Inclusive Campus Life a východisky univerzitní podpory ve vzdělávání a zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením na UPOL, resp. na univerzitách v ČR. Dále je definován pojem inklusivní univerzita a jsou vymezeny možné příležitosti pro vzdělávání i zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením, včetně jejich přínosného zapojení do výuky jako pomocných lektorů v akademickém prostředí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    141-144

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database