Pedagogical-psychological aspects of expressive therapies for individuals with special educational needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73608750" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73608750 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188636" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188636</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/cmtf.21.24459899" target="_blank" >10.5507/cmtf.21.24459899</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami
Original language description
Kolektivní monografie přináší speciálněpedagogický pohled na vybrané expresivní terapie. Autoři monografie mají jak teoretické, tak praktické zkušenosti s jednotlivými terapiemi. Úvodní kapitola tvoří teoretický popis expresivních terapií a jejich současný stav v České republice a na Slovensku. Na ni pak navazují praktické kapitoly, v nichž jsou rozebírány jednotlivé expresivní terapie. Pořadí kapitol není náhodné. Jako první je uvedena nejstarší terapie, která pracuje s vizuálním uměním (arteterapie), dále pak terapie, jež vycházejí z přirozené dětské činnosti – hry (metoda práce v hliněném poli, herní terapie), a terapie, které pracují s psaným příběhem (dramaterapie, resp. Bibliodrama, a tvůrčí psaní). V každé kapitole jsou nejdříve uvedena teoretická východiska jednotlivých terapií, dále pak příklady z praxe a kazuistika. Kapitoly jsou doplněny i o konkrétní výzkumné aktivity.
Czech name
Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami
Czech description
Kolektivní monografie přináší speciálněpedagogický pohled na vybrané expresivní terapie. Autoři monografie mají jak teoretické, tak praktické zkušenosti s jednotlivými terapiemi. Úvodní kapitola tvoří teoretický popis expresivních terapií a jejich současný stav v České republice a na Slovensku. Na ni pak navazují praktické kapitoly, v nichž jsou rozebírány jednotlivé expresivní terapie. Pořadí kapitol není náhodné. Jako první je uvedena nejstarší terapie, která pracuje s vizuálním uměním (arteterapie), dále pak terapie, jež vycházejí z přirozené dětské činnosti – hry (metoda práce v hliněném poli, herní terapie), a terapie, které pracují s psaným příběhem (dramaterapie, resp. Bibliodrama, a tvůrčí psaní). V každé kapitole jsou nejdříve uvedena teoretická východiska jednotlivých terapií, dále pak příklady z praxe a kazuistika. Kapitoly jsou doplněny i o konkrétní výzkumné aktivity.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5989-9
Number of pages
167
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—