Near is My Shirt but Nearer is My Skin? The Moral Obligations of a Christian Journalist
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73620836" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73620836 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://studiatheologica.eu/pdfs/sth/2023/01/07.pdf" target="_blank" >https://studiatheologica.eu/pdfs/sth/2023/01/07.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/STH.2022.046" target="_blank" >10.5507/STH.2022.046</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bližší kabát než košile? Morální závazky křesťanského novináře
Original language description
Tato studie se zaměřuje na problém slučitelnosti křesťanské víry a novinářské etiky. Konceptualizuje žurnalistiku z hlediska profesní ideologie (Mark Deuze) a představuje její klíčové složky (služba veřejnosti, objektivita, nezávislost, bezprostřednost, etika). Ukazuje, jak je tato ideologie spojena s "vysokou modernitou" (D. C. Hallin) a jak je její imperativ nestrannosti a odstupu v rozporu s křesťanským pojetím komunikace. Na empirickém materiálu (hloubkové rozhovory se dvěma českými profesionálními novináři z médií veřejné služby) pak ilustruje strategie, které čeští novináři používají k překonání konfliktu mezi vírou a profesí. Ukazuje se, že harmonizaci identit a konstrukci organizační identity (L. van Zoonen), zahrnující jak profesní normy, tak náboženskou subjektivitu, umožňují procesy deprofesionalizace v žurnalistice, ale také detradicionalizace náboženství. Studie dochází k závěru, že tuto skutečnost je třeba uchopit teoreticky a pastoračně a novinářskou etiku (zejména pojem objektivity) podrobit revizi, aby zahrnovala osobní, vztahový aspekt - sloužící k budování živého společenství.
Czech name
Bližší kabát než košile? Morální závazky křesťanského novináře
Czech description
Tato studie se zaměřuje na problém slučitelnosti křesťanské víry a novinářské etiky. Konceptualizuje žurnalistiku z hlediska profesní ideologie (Mark Deuze) a představuje její klíčové složky (služba veřejnosti, objektivita, nezávislost, bezprostřednost, etika). Ukazuje, jak je tato ideologie spojena s "vysokou modernitou" (D. C. Hallin) a jak je její imperativ nestrannosti a odstupu v rozporu s křesťanským pojetím komunikace. Na empirickém materiálu (hloubkové rozhovory se dvěma českými profesionálními novináři z médií veřejné služby) pak ilustruje strategie, které čeští novináři používají k překonání konfliktu mezi vírou a profesí. Ukazuje se, že harmonizaci identit a konstrukci organizační identity (L. van Zoonen), zahrnující jak profesní normy, tak náboženskou subjektivitu, umožňují procesy deprofesionalizace v žurnalistice, ale také detradicionalizace náboženství. Studie dochází k závěru, že tuto skutečnost je třeba uchopit teoreticky a pastoračně a novinářskou etiku (zejména pojem objektivity) podrobit revizi, aby zahrnovala osobní, vztahový aspekt - sloužící k budování živého společenství.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60303 - Theology
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Theologica
ISSN
1212-8570
e-ISSN
2570-9798
Volume of the periodical
25
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
137-157
UT code for WoS article
001020972200007
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85164365149