Working with children's inattentiveness in religious education
Result description
The workshop was focused on working with methods that can help manage children's inattentiveness in religion lessons. First, there was a theoretical introduction to the issue of the causes of children's inattentiveness, and then the participants tried working with several methods that they can then apply in their practice.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Práce s nepozorností dětí ve výuce náboženství
Original language description
Workshop byl zaměřen na práci s metodami, které mohou pomoci zvládat nepozornost dětí v hodinách náboženství. Nejprve proběhlo teoretické uvedení do problematiky příčin nepozornosti dětí a následně si účastníci vyzkoušeli práci několika metodami, které mohou následně aplikovat ve své praxi.
Czech name
Práce s nepozorností dětí ve výuce náboženství
Czech description
Workshop byl zaměřen na práci s metodami, které mohou pomoci zvládat nepozornost dětí v hodinách náboženství. Nejprve proběhlo teoretické uvedení do problematiky příčin nepozornosti dětí a následně si účastníci vyzkoušeli práci několika metodami, které mohou následně aplikovat ve své praxi.
Classification
Type
W - Workshop organization
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Event location
Kroměříž
Event country
CZ - CZECH REPUBLIC
Event starting date
—
Event ending date
—
Total number of attendees
40
Foreign attendee count
—
Type of event by attendee nationality
CST - Celostátní akce
Result type
W - Workshop organization
OECD FORD
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Year of implementation
2023