All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Shopping centers in the Czech republic - a new phase of Czech retail transformation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F06%3A00002661" target="_blank" >RIV/61989592:15310/06:00002661 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nákupní centra v České republice - nová fáze transformace českého maloobchodu

  • Original language description

    První velkoplošná nákupní centra na světě (tzv. shopping centra, shopping malls) byla zprovozněna ve Spojených státech amerických již v 50. letech 20. stoeltí. Počšátkem 60. let minulého století byl formát nákupních center převzat některými západoevropskými státy, kde velmi rychle zdomácněl, zejména ve Velké Británii, Francii a Německu. Jejich plocha dosahuje často sto i více tisíc metrů čtverečnch a představují kombinaci desítek (u nmejvěřtších i stovek) prodejen a širokého spektra služeb nakupujícím.

  • Czech name

    Nákupní centra v České republice - nová fáze transformace českého maloobchodu

  • Czech description

    První velkoplošná nákupní centra na světě (tzv. shopping centra, shopping malls) byla zprovozněna ve Spojených státech amerických již v 50. letech 20. stoeltí. Počšátkem 60. let minulého století byl formát nákupních center převzat některými západoevropskými státy, kde velmi rychle zdomácněl, zejména ve Velké Británii, Francii a Německu. Jejich plocha dosahuje často sto i více tisíc metrů čtverečnch a představují kombinaci desítek (u nmejvěřtších i stovek) prodejen a širokého spektra služeb nakupujícím.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F04%2F0535" target="_blank" >GA402/04/0535: Transtormation of the Service Sector in the Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Facultatis Studiorum Humanitatis et Naturae Universitatis Prešoviensis. Folia Geographica 10. Prírodné vedy.

  • ISSN

    1336-6149

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    45

  • Issue of the periodical within the volume

    45

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    571

  • Pages from-to

    493-499

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database