Science for high-school students - project Badatel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004701" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004701 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Věda pro středoškoláky - projekt Badatel
Original language description
Na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci se v loňském roce rozběhl projekt Badatel (www.badatel.upol.cz), který otevírá středoškolským studentům dveře univerzitních laboratoří a umožňuje jim vyzkoušet si, jak se dělá skutečná věda. Po zhruba roce trvání projektu můžeme říci, že se mezi studenty setkal s překvapivě velkým ohlasem, neboť v současné době registrujeme 59 středoškolských studentů, kteří se podílejí na řešení 29 projektů. Většina studentů se přihlásí na projekt, který pracovníci naší fakulty vypsali do internetové databáze. Najdou se ovšem i studenti, kteří přijdou s vlastním zajímavým projektem a těm se potom snažíme najít odborného supervizora, který by jim s projektem pomohl. Ukazuje se, že středoškoláci jsou schopni ovládnout metodiky používané ve špičkovém výzkumu a díky své aktivitě a nadšení jsou schopni dosahovat velmi dobrých výsledků. Přesvědčili jsme se o tom i na malé konferenci, kterou jsme pro studenty letos na jaře uspořádali. Prezentované pří
Czech name
Věda pro středoškoláky - projekt Badatel
Czech description
Na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci se v loňském roce rozběhl projekt Badatel (www.badatel.upol.cz), který otevírá středoškolským studentům dveře univerzitních laboratoří a umožňuje jim vyzkoušet si, jak se dělá skutečná věda. Po zhruba roce trvání projektu můžeme říci, že se mezi studenty setkal s překvapivě velkým ohlasem, neboť v současné době registrujeme 59 středoškolských studentů, kteří se podílejí na řešení 29 projektů. Většina studentů se přihlásí na projekt, který pracovníci naší fakulty vypsali do internetové databáze. Najdou se ovšem i studenti, kteří přijdou s vlastním zajímavým projektem a těm se potom snažíme najít odborného supervizora, který by jim s projektem pomohl. Ukazuje se, že středoškoláci jsou schopni ovládnout metodiky používané ve špičkovém výzkumu a díky své aktivitě a nadšení jsou schopni dosahovat velmi dobrých výsledků. Přesvědčili jsme se o tom i na malé konferenci, kterou jsme pro studenty letos na jaře uspořádali. Prezentované pří
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ChemZi
ISSN
1336-7242
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
2
Pages from-to
248-249
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—