Can small group learning mezhods make learners´ relationships better?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A73583410" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:73583410 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Může skupinová výuka matematiky zlepšit vzájemné vztahy mezi žáky?
Original language description
Budování pozitivních vztahů ve třídě je neodmyslitelnou součástí práce každého učitele. Dobré vztahy mezi žáky mohou minimalizovat riziko pedagogického selhání a sociálních konfliktů. Vytvoření dlouhodobě dobrých vztahů ve třídě vyžaduje soustavnou systematickou výchovnou práci. Pro úspěšnost této práce je nezbytná detailní znalost vztahů v třídním kolektivu, zejména v případě třídy adolescentů. Zvláštní pozornost by měla být zaměřena zejména na děti na okraji třídy, o které spolužáci nejeví zájem (tzv. izolované studenty) a na možnosti jejich začlenění do třídy. Jednou z cest ke splnění tohoto cíle může být použití některých moderních netradičních metod učení založených především na práci v malých skupinách, jejichž součástí je vzájemná interakce mezi žáky. K ověření oprávněnosti tohoto tvrzení byl realizován výzkum, jehož předmětem bylo zkoumání vlivu kooperativního vyučování (CL) v hodinách matematiky na vztahy žáků ve třídě. Při práci v malých skupinách žáci společně řeší složitější a reálné problémy, které přispívají ke zlepšení jejich komunikace, znalostí, logickému myšlení a sebehodnocení. Cílem výzkumu bylo odpovědět na otázku: Pomáhá kooperativní vyučování integrovat izolované studenty do třídního kolektivu? Výzkum byl realizován na vzorku 207 žáků víceletého gymnázia v Olomouci. Pro stanovení počtu izolovaných studentů před a po použití metody CL byl použit standardizovaný sociometrický dotazník B-3. Užitím Wilcoxonova statistického testu bylo ověřeno, že počty izolovaných žáků po použití metody CL byly statisticky významně nižší než před použitím této metody.
Czech name
Může skupinová výuka matematiky zlepšit vzájemné vztahy mezi žáky?
Czech description
Budování pozitivních vztahů ve třídě je neodmyslitelnou součástí práce každého učitele. Dobré vztahy mezi žáky mohou minimalizovat riziko pedagogického selhání a sociálních konfliktů. Vytvoření dlouhodobě dobrých vztahů ve třídě vyžaduje soustavnou systematickou výchovnou práci. Pro úspěšnost této práce je nezbytná detailní znalost vztahů v třídním kolektivu, zejména v případě třídy adolescentů. Zvláštní pozornost by měla být zaměřena zejména na děti na okraji třídy, o které spolužáci nejeví zájem (tzv. izolované studenty) a na možnosti jejich začlenění do třídy. Jednou z cest ke splnění tohoto cíle může být použití některých moderních netradičních metod učení založených především na práci v malých skupinách, jejichž součástí je vzájemná interakce mezi žáky. K ověření oprávněnosti tohoto tvrzení byl realizován výzkum, jehož předmětem bylo zkoumání vlivu kooperativního vyučování (CL) v hodinách matematiky na vztahy žáků ve třídě. Při práci v malých skupinách žáci společně řeší složitější a reálné problémy, které přispívají ke zlepšení jejich komunikace, znalostí, logickému myšlení a sebehodnocení. Cílem výzkumu bylo odpovědět na otázku: Pomáhá kooperativní vyučování integrovat izolované studenty do třídního kolektivu? Výzkum byl realizován na vzorku 207 žáků víceletého gymnázia v Olomouci. Pro stanovení počtu izolovaných studentů před a po použití metody CL byl použit standardizovaný sociometrický dotazník B-3. Užitím Wilcoxonova statistického testu bylo ověřeno, že počty izolovaných žáků po použití metody CL byly statisticky významně nižší než před použitím této metody.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
25
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
20-31
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—