All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Can small group learning mezhods make learners´ relationships better?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A73583410" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:73583410 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Může skupinová výuka matematiky zlepšit vzájemné vztahy mezi žáky?

  • Original language description

    Budování pozitivních vztahů ve třídě je neodmyslitelnou součástí práce každého učitele. Dobré vztahy mezi žáky mohou minimalizovat riziko pedagogického selhání a sociálních konfliktů. Vytvoření dlouhodobě dobrých vztahů ve třídě vyžaduje soustavnou systematickou výchovnou práci. Pro úspěšnost této práce je nezbytná detailní znalost vztahů v třídním kolektivu, zejména v případě třídy adolescentů. Zvláštní pozornost by měla být zaměřena zejména na děti na okraji třídy, o které spolužáci nejeví zájem (tzv. izolované studenty) a na možnosti jejich začlenění do třídy. Jednou z cest ke splnění tohoto cíle může být použití některých moderních netradičních metod učení založených především na práci v malých skupinách, jejichž součástí je vzájemná interakce mezi žáky. K ověření oprávněnosti tohoto tvrzení byl realizován výzkum, jehož předmětem bylo zkoumání vlivu kooperativního vyučování (CL) v hodinách matematiky na vztahy žáků ve třídě. Při práci v malých skupinách žáci společně řeší složitější a reálné problémy, které přispívají ke zlepšení jejich komunikace, znalostí, logickému myšlení a sebehodnocení. Cílem výzkumu bylo odpovědět na otázku: Pomáhá kooperativní vyučování integrovat izolované studenty do třídního kolektivu? Výzkum byl realizován na vzorku 207 žáků víceletého gymnázia v Olomouci. Pro stanovení počtu izolovaných studentů před a po použití metody CL byl použit standardizovaný sociometrický dotazník B-3. Užitím Wilcoxonova statistického testu bylo ověřeno, že počty izolovaných žáků po použití metody CL byly statisticky významně nižší než před použitím této metody.

  • Czech name

    Může skupinová výuka matematiky zlepšit vzájemné vztahy mezi žáky?

  • Czech description

    Budování pozitivních vztahů ve třídě je neodmyslitelnou součástí práce každého učitele. Dobré vztahy mezi žáky mohou minimalizovat riziko pedagogického selhání a sociálních konfliktů. Vytvoření dlouhodobě dobrých vztahů ve třídě vyžaduje soustavnou systematickou výchovnou práci. Pro úspěšnost této práce je nezbytná detailní znalost vztahů v třídním kolektivu, zejména v případě třídy adolescentů. Zvláštní pozornost by měla být zaměřena zejména na děti na okraji třídy, o které spolužáci nejeví zájem (tzv. izolované studenty) a na možnosti jejich začlenění do třídy. Jednou z cest ke splnění tohoto cíle může být použití některých moderních netradičních metod učení založených především na práci v malých skupinách, jejichž součástí je vzájemná interakce mezi žáky. K ověření oprávněnosti tohoto tvrzení byl realizován výzkum, jehož předmětem bylo zkoumání vlivu kooperativního vyučování (CL) v hodinách matematiky na vztahy žáků ve třídě. Při práci v malých skupinách žáci společně řeší složitější a reálné problémy, které přispívají ke zlepšení jejich komunikace, znalostí, logickému myšlení a sebehodnocení. Cílem výzkumu bylo odpovědět na otázku: Pomáhá kooperativní vyučování integrovat izolované studenty do třídního kolektivu? Výzkum byl realizován na vzorku 207 žáků víceletého gymnázia v Olomouci. Pro stanovení počtu izolovaných studentů před a po použití metody CL byl použit standardizovaný sociometrický dotazník B-3. Užitím Wilcoxonova statistického testu bylo ověřeno, že počty izolovaných žáků po použití metody CL byly statisticky významně nižší než před použitím této metody.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    20-31

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database