All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preparation of gelatine optical elements as a tool of inquiry-based science education

Result description

Gelatine optical elements made by pupils, can be used to achieve the targets of inquiry-based science education in the field of ray optics. The article describes detailed instructions for the preparation of gelatine optical elements and provides a topic for experiments in which pupils describe the basic physical laws of ray optics. The reader will also get acquainted with the results of preliminary research dealing with the impact of extra-curricular education on pupils.

Keywords

Gelatine optical elementsinquiry-based science education

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výroba želatinových optických prvků jako nástroj badatelsky orientované výuky

  • Original language description

    Želatinové optické prvky vyrobené přímo žáky lze využít k naplnění cílů badatelsky orientované výuky v oblasti paprskové optiky. Článek popisuje podrobný návod na výrobu želatinových optických prvků a poskytuje námět na experimenty, při kterých žáci popíšou základní fyzikální zákonitosti paprskové optiky. Čtenář se také seznámí s výsledky předvýzkumu zabývajícího se dopadem neformálního vzdělávání na žáky.

  • Czech name

    Výroba želatinových optických prvků jako nástroj badatelsky orientované výuky

  • Czech description

    Želatinové optické prvky vyrobené přímo žáky lze využít k naplnění cílů badatelsky orientované výuky v oblasti paprskové optiky. Článek popisuje podrobný návod na výrobu želatinových optických prvků a poskytuje námět na experimenty, při kterých žáci popíšou základní fyzikální zákonitosti paprskové optiky. Čtenář se také seznámí s výsledky předvýzkumu zabývajícího se dopadem neformálního vzdělávání na žáky.

Classification

  • Type

    Jost - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československý časopis pro fyziku

  • ISSN

    0009-0700

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    70

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    258-260

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jost - Miscellaneous article in a specialist periodical

Jost

OECD FORD

Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Year of implementation

2020